Tips voor meer bewegen op kantoor

Je elke dag uitgerust fit, positief en gezond voelen. Dat wil toch iedereen? De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid beweging houdt lichaam en geest gezond. Het drukke leven kan echter in de weg staan van een gezonde levensstijl.

Waarom meer bewegen?


In beweging blijven is voor iedereen belangrijk. Hierdoor blijft u fysiek fit. Door in beweging te blijven traint u uw gewrichten en spieren. Zo blijven ze sterk, waardoor u bijvoorbeeld eenvoudiger kunt lopen en gemakkelijker iets kunt tillen. Daarnaast verlaagt u door te bewegen uw cholesterol, bloeddruk en de kans op hart- en vaatziekten. Uw hart, bloedsomloop en weerstand worden eveneens positief beïnvloed.

Net zo belangrijk is dat u mentaal fit blijft door in beweging te blijven. Uw stressniveau verlaagt waardoor u beter slaapt, en uw zelfvertrouwen stijgt doordat u er fitter uit gaat zien. Hoe intensiever u beweegt, hoe meer dopamine en endorfine uw lichaam aanmaakt. Dit zijn stofjes die ervoor zorgen dat u zich vrolijk voelt. En als u zich vrolijk voelt, gaat u vanzelf positiever tegen dingen aankijken.

Een half uur per dag bewegen is al voldoende. Het maakt niet uit hoe u deze tijd invult. Een gouden tip is om vooral te doen waar u zich goed bij voelt. Ga dus niet naar de sportschool als u zich daar niet prettig voelt. Iedereen kan voor zichzelf het beste bepalen wat voor hem of haar de beste manier is om te bewegen. Overweeg bijvoorbeeld om te fietsen naar werk, een rondje te lopen tijdens de lunchpauze of samen met een vriend(in) of familielid af en toe baantjes te trekken in het dichtstbijzijnde zwembad.

5 tips voor meer beweging op kantoor


Kantoorbanen dwingen ons om een groot deel van onze tijd zittend door te brengen. Dat u op kantoor zit, betekent echter niet dat u de hele dag stil hoeft te zitten. Meer bewegen op het werk is niet moeilijk, u hoeft alleen maar een of meerdere van de volgende tips op te volgen:
 
  1. Staand werkenZorg voor een bureau waarachter u staand kunt werken. Uit onderzoek blijkt dat staand werken vergaderen leidt tot meer efficiëntie en snellere besluitvorming.

  2. Wandel tijdens de lunchpauze. Als het goed is heeft u minimaal 30 minuten pauze per dag. Gebruik deze om een blokje om te maken, dan voldoet u meteen aan de aanbevolen minimale hoeveelheid beweging per dag!

  3. Neem de trap indien mogelijk. Werkt u in een pand met meerdere verdiepingen? Neem dan eens de trap in plaats van de lift.

  4. Loop tussendoor kleine stukjes. Haal eens koffie of thee voor uw collega's. Heeft u een vraag aan een van uw collega's? Loop er eens naartoe in plaats van te bellen.

  5. Fiets naar het werk. Woont u relatief dichtbij uw werk? Laat de auto soms even staan en pak de fiets. 

Hoeveel moet u wandelen om af te vallen?


U kunt effectief afvallen door te wandelen. Wandelen is een goede manier om vet te verbranden en een goed alternatief voor hardlopen. Wandel het liefst een uur per dag, dan verbrandt u namelijk de calorieën die in een groot stuk appeltaart met slagroom zitten.

Wandelen is enorm gezond. Daarbij moet gezegd worden dat u het snelst afvalt door minder en gezonder te eten. Wilt u gewicht verliezen, houd dan de volgende tips aan:
  • Weeg uzelf minstens een keer per week. 
  • Minder uw inname van calorieën. 
  • Eet in kleine porties. 
  • Blijf in beweging. 
Laden
Laden
Waarom Vegro?
Uit voorraad leverbaarUit voorraad leverbaar
Snelle leveringSnelle levering
Met ruim 60 winkels altijd in de buurtMet ruim 60 winkels altijd in de buurt
Klantenservice 24/7Klantenservice 24/7 0800 - 2 88 77 66 (gratis)
Winkels
  • Bezoek één van onze winkels.
  • Altijd een winkel bij u in de buurt!
Vegro Nieuwsbrief
Ontvang regelmatig tips over positieve gezondheid en blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen en evenementen.

Max. 1 nieuwsbrief per week, uitschrijven altijd mogelijk


Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten