Hulpmiddelen kopen bij Vegro - header

Hulpmiddelen kopen bij Vegro

Wanneer je medische hulpmiddelen voor een langere periode (of misschien wel voor altijd) nodig hebt, kun je deze vaak voordeliger aanschaffen dan huren. Indien je artikelen blijft huren, blijf je per dag voor het hulpmiddel betalen en wordt deze nooit jouw eigendom.   

Direct hulpmiddelen kopen

Aanschaffen van medische hulpmiddelen

Medische hulpmiddelen die je bij Vegro kunt kopen zijn onder meer krukkeneen  rollator,  kraamhulpmiddelen  of een  rolstoel  

Levertijden voor het huren van medische hulpmiddelen

Wanneer je online of telefonisch een bestelling voor een hulpmiddel plaatst geldt: vandaag vóór 21.00 uur besteld, volgende werkdag in huis. Vraag je een medisch hulpmiddel aan in één van onze zorgwinkels, dan kun je het hulpmiddel in de meeste gevallen gelijk meenemen. Is het hulpmiddel niet op voorraad? Dan wordt deze door ons voor je besteld.

Hoe duur is het aanschaffen van hulpmiddelen? 

Koop je een hulpmiddel bij Vegro, dan reken je de aanschaf- en bezorgkosten tegelijkertijd af bij het plaatsen van de online bestelling. Indien je het hulpmiddel ophaalt in een winkel, betaal je alleen geen bezorgkosten.

Bestel je een medisch hulpmiddel via de Vegro klantenservice, dan kun je deze thuis laten bezorgen of ophalen in één van de zorgwinkels.

Is het mogelijk om een huurhulpmiddel over te kopen?

Huur je op dit moment een hulpmiddel, maar wil je deze overkopen? Je kunt je hulpmiddel overnemen na een huurperiode van minimaal vier aaneengesloten weken. Bij de overname wordt de reeds betaalde huur doorberekend tot en met de dag van overname. Hier bovenop komt de overnameprijs. De overnameprijs wordt niet verrekend met de huur. In sommige gevallen is het dus voordeliger om een hulpmiddel direct te kopen dan deze na de huurperiode over te nemen.


Hulpmiddelen kopen via de Vegro klantenservice of in de zorgwinkel

Je kunt een hulpmiddel telefonisch bestellen via de klantenservice, maar je kunt ook terecht in één van onze zorgwinkels. Indien je langs wil komen in de winkel, is het alsnog verstandig om op voorhand even bij de klantenservice te checken of het gewenste hulpmiddel op voorraad is bij de door jou gekozen zorgwinkel.   

Mocht je dat graag willen, dan kan het hulpmiddel op bestelling worden afgeleverd in de winkel. Aan het ophalen van hulpmiddelen in de winkel zijn geen kosten verbonden. Wanneer je een hulpmiddel wilt uitproberen kan je ook een afspraak maken met een adviseur aan huis. Dan komt er vrijblijvend een deskundige langs die je advies geeft over welk hulpmiddel het best bij je past. Ook stelt hij hem in op jouw persoonlijke voorkeuren.

Direct naar afspraak maken

Veelgestelde vragen

Online kan je betalen met iDEAL en creditcard. Voor leenhulpmiddelen wordt de betaling geregeld via jouw zorgverzekering.

In de Vegro winkels kan je betalen met je bankpas of contant geld.
Voor leen- en huurartikelen:
Je kunt je bestelling alleen telefonisch annuleren of wijzigen. Dit kan tot het moment dat het product bij jou is bezorgd.

Voor koopartikelen:
Je kunt je bestelling alleen telefonisch annuleren of wijzigen. Dit kan niet meer als de bestelling verzonden is.
Als je bij Vegro hulpmiddelen wilt lenen via jouw zorgverzekering of wilt huren, moet je een account aanmaken. Voor het kopen van een product is dit niet nodig.
Er zijn voordelen aan het aanmaken van een account: je kunt je persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen en je hebt eenvoudig toegang tot je orderhistorie van koopartikelen.
Ja, dat kan. Je kunt persoonlijk advies krijgen in een van onze zorgwinkels, waar onze specialisten je graag helpen. Wil je liever een hulpmiddel in je eigen omgeving uitproberen? Dan komt onze adviseur graag bij je thuis langs. Bekijk hierde mogelijkheden.

Daarnaast is het natuurlijk mogelijk om telefonisch advies te krijgen van onze klantenservice. Zo ontvang je altijd advies dat past bij jouw situatie.
Voor leenartikelen:
De hulpmiddelen die je leent, worden vergoed door jouw zorgverzekeraar. Vegro regelt de volledige afhandeling voor je, zodat jij er zelf geen omkijken naar hebt.

Voor huurartikelen:
We factureren elke vier weken. Eventuele borg die voor een product is betaald, wordt verrekend op de laatste factuur. Je ontvangt de factuur elke vier weken per e-mail of per post, afhankelijk van de contactgegevens die bij ons bekend zijn.
Alle vragen

Veelgestelde vragen

Laden
Laden