Tips voor meer bewegen op kantoor

Je elke dag uitgerust fit, positief en gezond voelen. Dat wil toch iedereen? De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid beweging houdt lichaam en geest gezond. Het drukke leven kan echter in de weg staan van een gezonde levensstijl. Daarnaast dwingen kantoorbanen ons om een groot deel van onze tijd zittend door te brengen.

10 tips voor meer beweging op kantoor


Dat je op kantoor zit, betekent niet dat je de hele dag stil hoeft te zitten. Meer bewegen op het werk is niet moeilijk, je hoeft alleen maar een of meerdere van de volgende tips op te volgen:
 

1. Staand werken

Zorg voor een bureau waarachter je staand kunt werken. Uit onderzoek blijkt dat staand werken leidt tot meer efficiëntie en snellere besluitvorming.

2. Staand vergaderen

Waarom niet een keer staand vergaderen? Veel bedrijven hebben tegenwoordig statafels, waaraan collega's op een actievere manier met elkaar kunnen vergaderen.

3. Wandel tijdens de lunchpauze

Als het goed is, heb je minimaal 30 minuten pauze per dag. Gebruik deze om een blokje om te maken, dan voldoe je meteen aan de aanbevolen minimale hoeveelheid beweging per dag!

4. Neem de trap indien mogelijk

Hoe verleidelijk is het om lekker met de lift naar de afdeling te gaan. Vaak doen we dit onbewust, terwijl de trap zoveel beter is. Als je trappen loopt, gaat de hartslag omhoog en wordt het hele lichaam geactiveerd. Je verbrandt er ook nog eens calorieën mee.

5. Loop tussendoor kleine stukjes

Haal eens koffie of thee voor jouw collega's. Heb je een vraag aan een van jouw collega's? Loop er eens naartoe in plaats van te bellen.

6. Fiets naar het werk

Woon je dichtbij jouw werk? Laat de auto eens staan en pak de fiets.

7. Verder parkeren

Parkeer eens wat verder bij jouw werk vandaan. Hierdoor zet je op een simpele manier een stuk meer stappen op jouw werkdag.

8. Toilet op een andere verdieping

Ga eens naar het toilet op een andere verdieping. Voor het zetten van extra stappen is een bezoek aan het toilet op een andere etage een simpele oplossing.

9. Activiteit apps

Er bestaan diverse apps die je eraan kunnen herinneren om even op te staan van jouw bureau en een stukje te lopen. Deze apps meten hoelang je stilzit en geven een alarm of trilling als het tijd is om te bewegen.  

10. Motiveer uw collega's

Je zal zien dat als je bovenstaande tips deelt met jouw collega's en samen afspreekt dit te gaan doen, het veel makkelijker is om elkaar te motiveren.



Hoeveel moet je wandelen om af te vallen?


Je kunt effectief afvallen door te wandelen. Wandelen is een goede manier om vet te verbranden en een goed alternatief voor hardlopen. Wandel het liefst een uur per dag, dan verbrand je namelijk de calorieën die in een groot stuk appeltaart met slagroom zitten.

Wandelen is enorm gezond. Daarbij moet gezegd worden dat je het snelst afvalt door minder en gezonder te eten. Wil je gewicht verliezen, houd dan de volgende tips aan:
  • Weeg jezelf minstens een keer per week 
  • Neem minder calorieën
  • Eet in kleine porties
  • Blijf in beweging

Laden
Laden
Waarom Vegro?
Uit voorraad leverbaarUit voorraad leverbaar
Snelle leveringSnelle levering
Met ruim 60 winkels altijd in de buurtAltijd in de buurt
Klantenservice 24/7Klantenservice 24/7 0900 - 2 88 77 66 
Winkels
  • Bezoek één van onze winkels.
  • Altijd een winkel bij u in de buurt!
Vegro Nieuwsbrief
Ontvang regelmatig tips over positieve gezondheid en blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen en evenementen.

Max. 1 nieuwsbrief per week, uitschrijven altijd mogelijk


Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten