Loop jij hier tegenaan?
- . Je hebt wel 100 oplossingen voor het probleem van een ander, maar hij/zij wil geen van deze oplossingen toepassen.
- . Je verwacht een bepaald gedrag van je medewerker of cliënt, maar dit gedrag wordt niet getoond.
- . Je hebt geen idee hoe je het gedrag van een ander kan veranderen.
Is deze training iets voor jou?
Weet jij hoe je je medewerkers of cliënten kunt stimuleren bij het maken van een persoonlijke, passende beslissing? Wil jij je medewerkers of cliënten motiveren om ander gedrag te vertonen?
Na deze training weet jij op een andere manier toe te werken naar een situatie waarin je de ander begeleidt bij een persoonlijk passende oplossing, met een tevreden resultaat voor de medewerker of cliënt in kwestie. Je maakt kennis met de verschillende onderdelen van coachen volgens motiverende gespreksvoering.
Motiveren kun je leren
Om tot een goed resultaat voor de medewerker of cliënt te komen, is het heel belangrijk om een coachende rol aan te nemen. Een rol waarbij je mensen begeleidt bij het ontdekken van de eigen motivatie tot gedragsverandering.
De training is deels gebaseerd op inzichten uit het boek ‘Motiveren kun je leren’ van Pauline Dekker en Wanda de Kanter.
Je gaat het volgende leren
- . De basisvaardigheden van het coachen.
- . Inzicht in het verschil tussen de rol als mentor/adviseur en coach.
- . Omgaan met ineffectieve gedragspatronen.
- . Een coaching gesprek opbouwen.
- . Gericht feedback geven en ontvangen.
Klantenreviews
Dit zeggen onze deelnemers
Wil jij anderen helpen om zelfstandig goede beslissingen te laten nemen?
Meer dan 75 deelnemers kunnen dit al toepassen.