Loop jij hier tegenaan?
- . Cliënten die weerstand tonen, bijvoorbeeld: ik wil geen tillift in huis.
- . Cliënten die met bezwaren komen, zoals: het zelf aanschaffen kost mij te veel geld.
- . Veranderende situaties.
Is deze training iets voor jou?
Weet jij hoe je met de weerstand van een ander om kunt gaan? Kun jij omgaan met bezwaren? En bereik jij op een respectvolle en assertieve manier wat jij wilt?
In deze training leer je slimmer om te gaan met bezwaren en weerstand. Verbindend communiceren helpt je te zeggen wat je wilt en beter te horen waar het de ander om gaat. Dit vergroot de kans om respectvol en assertief te bereiken wat je wilt, samen met je collega’s en cliënten in de zorg.
Verbindend communiceren
Van nature zijn zorgcliënten niet dol op veranderingen. Net als alle mensen. Maar ook de zorgwereld verandert in snel tempo. Het resultaat is dat cliënten vaak weerstand tonen en met bezwaren komen. We reageren hier niet altijd even handig op. Het antwoord is: verbindend communiceren.
Je gaat het volgende leren
- . Luisteren om te begrijpen.
- . Kenbaar maken van je eigen behoefte.
- . Slim omgaan met bezwaren.
- . Positief taalgebruik toepassen.
- . Verbindend communiceren met elkaar.
Klantenreviews
Dit zeggen onze deelnemers
Wil jij prettig om kunnen gaan met weerstand en bezwaren?
Meer dan 75 deelnemers zijn hier al toe in staat.