Loop jij hier tegenaan?
- . Je zit in een conflict, hebt in een conflict gezeten of dreigt in een conflict te raken.
- . Je cliënt ervaart een conflict met jou of de mantelzorger.
- . Je weet niet wat je kunt doen om een conflict te voorkomen.
- . Je hebt moeite om een conflict te analyseren.
- . Je hebt geen idee hoe je een conflict kunt omdraaien naar een positieve ervaring.
Conflictstijl leren herkennen
Weet jij wat je kunt doen om een conflict te voorkomen? Hoe kun je een conflict analyseren? En wil je weten hoe je een conflict kan omdraaien naar iets positiefs?
Na deze training herken je een conflictstijl eerder en makkelijker, waardoor je sneller een conflict kunt omdraaien naar iets positiefs.
Met conflicten leren omgaan
Conflicten komen overal voor, bijvoorbeeld op de werkvloer of tussen de cliënt en de zorgprofessional. Iedereen komt wel eens in een conflict terecht. Dat is op zich geen probleem. Een conflict kan zelfs zorgen voor een verbetering en verdieping in de relatie. Dit betekent wel dat je met een conflict moet kunnen omgaan.
Je gaat het volgende leren
- . Inzicht krijgen in de elementen van een conflict
- . Hoe je een conflict kunt analyseren
- . Vormen van conflicten in zorgrelaties
- . Modellen en theorieën van conflicten
- . Verschillende conflictstijlen
- . Inzicht in eigen stijlen
- . Welke middelen je kunt inzetten om een conflict te voorkomen
- . Hoe je kunt bemiddelen tussen twee partijen in een conflict