Afvallen door wandelen

We maken ons er allemaal schuldig aan: roepen dat we gaan beginnen aan een nieuw dieet. Zo zijn er verschillende momenten waarop men zich massaal voorneemt te gaan diëten, bijvoorbeeld na oud en nieuw, de verjaardag, of simpelweg na ieder weekend. Ook is na een vakantie voor velen een populaire tijd om weer op de kilo’s te letten. Waar in de aanloop naar de zomer keihard is gewerkt om het wintervet weg te werken, draait het tijdens de vakantie namelijk vaak om lekker eten.

Maar hoe kunnen we dat nou realiseren, afscheid nemen van de vakantiekilo’s? Allereerst is het erg belangrijk om te begrijpen dat gewichtsverlies alleen tot stand komt als u meer calorieën verbrandt dan dat u binnenkrijgt. Dat houdt in dat uw voeding weinig calorieën moet bevatten, maar ook dat u regelmatig moet bewegen. Echter denkt men vaak dat intensief sporten dé manier is om die extra kilo’s te verliezen, maar afvallen hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn. Door simpelweg regelmatig te wandelen is de kans op afvallen zelfs groter.

Hoe kunt u ervoor zorgen dat u afvalt door wandelen?


1. Probeer 10.000 stappen per dag te zetten

Dit houdt natuurlijk niet in dat u altijd een stevige wandeling moet maken. U kunt bijvoorbeeld ook eens lopend uw boodschappen doen, of tijdens de lunch een wandeling maken. Lees voor meer tips over bewegen op kantoor ook eens ons artikel '10 tips voor meer beweging op kantoor'.

2. Gebruik alle spieren bij het lopen

Dit kunt u doen door een actieve loophouding te nemen: zorg dat u rechtop loopt, uw armen mee laat bewegen, en dat u uw buikspieren aanspant. Ook kunt u gewicht meenemen tijdens het wandelen, zodat u zoveel mogelijk spieren inzet. U kunt bijvoorbeeld een zware rugzak meenemen, maar u kunt ook gebruik maken van pols- of enkelgewichten, of van een gewichtsvest.

3. Stel een wandelschema op

Soms bent u wel bereid om te gaan wandelen, maar laat u het afhangen van toevallige tijd en zin. Met een wandelschema kunt van tevoren uw wandelmomenten inplannen, zodat u er al mentaal op voorbereid bent. Om u aan dit wandelschema te houden is het misschien ook een idee om hem te delen met een vriend of vriendin. Zo wordt het ook nog eens iets wat u samen kunt doen.



De voordelen van wandelen


Wandelen vermindert het risico op bepaalde ziektes

 
Door regelmatig te wandelen wordt het cholesterolgehalte, de kans op overgewicht, en een hoge bloeddruk verlaagd. Aandoeningen zoals hart- en vaatziekte, maar ook suikerziekte kunnen daarmee voorkomen worden.

Wandelen is beter vol te houden

 
Hoe vaak is het u al niet overkomen dat u een abonnement op de sportschool aanschafte, die vervolgens oneindig in de kast lag te verstoffen. De sportschool is voor velen namelijk een obstakel. Wandelen daarentegen is erg makkelijk vol te houden. Doordat men niet het gevoel heeft zich intensief in te spannen, kunnen er vaak langere stukken gewandeld worden en verbrandt u uiteindelijk meer calorieën.





Wilt u meer weten over dit onderwerp?


Vegro organiseert regelmatig publieksacademies, waaronder de publieksacademie over een gezonde leefstijl. Een gezonde leefstijl is ontzettend belangrijk, maar waar moet u dan eigenlijk allemaal rekening mee houden? Tijdens deze publieksacademie wordt dit besproken.


Laden
Laden
Waarom Vegro?
Uit voorraad leverbaarUit voorraad leverbaar
Snelle leveringSnelle levering
Met ruim 60 winkels altijd in de buurtMet ruim 60 winkels altijd in de buurt
Klantenservice 24/7Klantenservice 24/7 0900 - 2 88 77 66 
Winkels
  • Bezoek één van onze winkels.
  • Altijd een winkel bij u in de buurt!
Vegro Nieuwsbrief
Ontvang regelmatig tips over positieve gezondheid en blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen en evenementen.

Max. 1 nieuwsbrief per week, uitschrijven altijd mogelijk


Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten