Veelgestelde vragen over ruilen en retourneren
Kunnen alle artikelen worden geretourneerd?
Je kunt alle reguliere artikelen retourneren. Houd er wel rekening mee dat je bij hygiëne-artikelen de verzegeling niet verbreekt, anders moet je alsnog de kosten voor dit artikel betalen.
Wanneer je een maatwerkartikel hebt gekocht kun je deze niet retourneren. Denk bijvoorbeeld aan een op maat gemaakte sta-opstoel of aangepaste rollator. Wanneer er sprake is van een maatwerkproduct geven we dit specifiek aan.
Wanneer je een maatwerkartikel hebt gekocht kun je deze niet retourneren. Denk bijvoorbeeld aan een op maat gemaakte sta-opstoel of aangepaste rollator. Wanneer er sprake is van een maatwerkproduct geven we dit specifiek aan.
Hoe verstuur ik mijn retourzending van een aangekocht artikel?
Je kunt jouw artikel(en) terugsturen aan:
Vegro Zorgservices
Antwoordnummer 10033
2220 VB Katwijk
Eventueel kun je gebruik maken van het Retourformulier voor verkoopartikelen of het Modelformulier voor herroeping. Voeg dit formulier toe aan je retournering.
Je kunt er ook voor kiezen om, na overleg met onze afdeling verkoop, het artikel te laten ophalen door onze logistieke dienst. In dit laatste geval zullen wij een bedrag van € 17,50 in rekening brengen.
Vegro Zorgservices
Antwoordnummer 10033
2220 VB Katwijk
Eventueel kun je gebruik maken van het Retourformulier voor verkoopartikelen of het Modelformulier voor herroeping. Voeg dit formulier toe aan je retournering.
Je kunt er ook voor kiezen om, na overleg met onze afdeling verkoop, het artikel te laten ophalen door onze logistieke dienst. In dit laatste geval zullen wij een bedrag van € 17,50 in rekening brengen.
Hoe retourneer ik mijn leen- of huurhulpmiddelen?
Je kunt jouw leen- of huurhulpmiddel na gebruik inleveren bij een van onze winkels of uitleenpunten.
Of dien hier een ophaalverzoek in om je geleende of gehuurd hulpmiddelen op te laten halen.
Je kunt ook contact opnemen via ons telefoonnummer 0900 - 288 77 66 (lokaal tarief) voor het maken van een ophaalafspraak.
Hierbij geldt in principe standaard dat wij jouw hulpmiddelen de volgende dag al kunnen ophalen (met uitzondering van zondagen). Onze medewerkers helpen jou graag verder.
Of dien hier een ophaalverzoek in om je geleende of gehuurd hulpmiddelen op te laten halen.
Je kunt ook contact opnemen via ons telefoonnummer 0900 - 288 77 66 (lokaal tarief) voor het maken van een ophaalafspraak.
Hierbij geldt in principe standaard dat wij jouw hulpmiddelen de volgende dag al kunnen ophalen (met uitzondering van zondagen). Onze medewerkers helpen jou graag verder.
Welke termijnen zijn bij retouren belangrijk om in het oog te houden?
Kocht je een artikel? Dan gelden de 14 dagen om te herroepen vanaf het moment dat je het artikel ontving. Leende of huurde je een artikel? Dan gelden de 14 dagen om te herroepen vanaf het moment dat de leen- of huurovereenkomst inging. Mogelijk brengt Vegro je kosten in rekening tot het moment van herroeping.
Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?
Vegro betaalt het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling.
Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. De verzendkosten van de heenzending worden enkel terugbetaald als de gehele bestelling wordt geretourneerd. De verzendkosten voor het retourneren worden niet vergoed. Terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. De verzendkosten van de heenzending worden enkel terugbetaald als de gehele bestelling wordt geretourneerd. De verzendkosten voor het retourneren worden niet vergoed. Terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
Inname elektrische en elektronische apparaten
Ben jij, net als wij, zuinig op het milieu? Lever jouw oude, elektrische en elektronische apparaten in bij de gemeentelijke afvalstraat, of kijk welke bestaande inleverpunten er bij jou in de buurt zijn. Je kunt jouw oude apparaten ook bij onze winkels inleveren.
Brengt Vegro kosten in rekening voor beschadiging aan mijn geretourneerde artikel(en)?
Vegro brengt alleen kosten in rekening wanneer het artikel niet meer de bedoelde functie kan vervullen. Na retourontvangst van uw artikel(en) controleren wij deze. Wanneer er sprake is van beschadiging(en) of het artikel is onvolledig retour ontvangen brengen wij u op de hoogte van de kosten.