Veelgestelde vragen over hulpmiddelen huren en lenen
Wat is het verschil tussen hulpmiddelen huren en lenen?
Als je een hulpmiddel huurt betaal je zelf de kosten. Wanneer je een hulpmiddel leent, betaalt je zorgverzekeraar de kosten. Niet alle hulpmiddelen vallen binnen je zorgverzekering. Lees hieralles over hulpmiddelen lenen.
Kan ik hulpmiddelen die ik wil lenen of huren laten bezorgen of zelf afhalen?
Ja. Bestel de hulpmiddelen online of via de klantenservice en deze worden thuisbezorgd. Je kunt er ook voor kiezen om je hulpmiddelen op te halen in één van onze winkels.
Wil je zelf je product ophalen? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.
Wil je zelf je product ophalen? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.
Wat zijn de levertijden van leen- en huurartikelen?
Bestel je op zondag t/m vrijdag voor 21:00 uur, dan heb je het artikel de volgende dag in huis. Wanneer je een artikel aanvraagt in de winkel of in een uitleenpunt kun je het meestal direct meenemen.
Moet ik een account aanmaken om online hulpmiddelen te kunnen huren of lenen?
Ja. Maar een account aanmaken is binnen 3 minuten gebeurd. Houd je BSN bij de hand.
Hoe lang mag ik een hulpmiddelen huren of lenen?
De termijn voor hulpmiddelen huren is onbeperkt. Als je een hulpmiddel lang huurt kan het soms goedkoper zijn om het te kopen.
De termijn voor hulpmiddelen lenen is maximaal 26 weken. Na deze periode is het mogelijk dat je huur moet betalen. Neem contact op met onze klantenservice wanneer je het leenartikel langer dan 26 weken wilt lenen. Zij controleren of je in aanmerking komt voor een langere leenperiode.
De termijn voor hulpmiddelen lenen is maximaal 26 weken. Na deze periode is het mogelijk dat je huur moet betalen. Neem contact op met onze klantenservice wanneer je het leenartikel langer dan 26 weken wilt lenen. Zij controleren of je in aanmerking komt voor een langere leenperiode.
Kan ik een hulpmiddel die ik huur of leen overnemen?
Ja dat kan. Huur je een hulpmiddel en wil je deze overnemen? Dan wordt de reeds betaalde huur doorberekend tot de dag van overname. De overnameprijs wordt niet verrekend met de huur.
Leen je een hulpmiddel? Geef dan voor de uiterste retourdatum aan dat je het hulpmiddel wilt overnemen.
Leen je een hulpmiddel? Geef dan voor de uiterste retourdatum aan dat je het hulpmiddel wilt overnemen.
Welke gegevens zijn nodig om te kunnen hulpmiddelen te huren of lenen in een Vegrowinkel?
Om hulpmiddelen in een Vegrowinkel te kunnen huren en lenen moet je een geldig legitimatiebewijs en verzekeringspas bij je hebben (van de persoon waarvoor de hulpmiddelen bedoeld zijn).
Wat kost het huren van een hulpmiddel?
Bij artikelen die je kunt huren staat de huurprijs vermeld.
Hoe moet ik de huur voor hulpmiddelen betalen?
Bij het bestellen van een online huurartikel ontvang je achteraf een factuur. Borg en bezorgkosten betaal je direct bij de online bestelling. Als je het artikel ophaalt in een van onze winkels hoef je alleen de borg te voldoen. Elke vier weken ontvang je een factuur voor de huur.
Wat zijn de bezorg-/retourkosten voor gehuurde en geleende hulpmiddelen?
Geleende hulpmiddelen worden gratis bezorgd en opgehaald.
De bezorg-/retourkosten voor gehuurde hulpmiddelen verschillen per hulpmiddel. De bezorgkosten die je betaald bij het huren van hulpmiddelen zijn inclusief het retourneren van de hulpmiddelen. De kosten verschillen per hulpmiddel.
Voor het maken van een ophaalafspraak kunt je bellen met de klantenservice via 0900 - 2 88 77 66 (24 uur per dag bereikbaar). Tip: wil je niet thuis hoeven blijven voor onze bezorger? Dan kun je je hulpmiddelen ook retourneren in een Vegrowinkel.
Geleende hulpmiddelen worden gratis bezorgd en opgehaald.
De bezorg-/retourkosten voor gehuurde hulpmiddelen verschillen per hulpmiddel. De bezorgkosten die je betaald bij het huren van hulpmiddelen zijn inclusief het retourneren van de hulpmiddelen. De kosten verschillen per hulpmiddel.
Voor het maken van een ophaalafspraak kunt je bellen met de klantenservice via 0900 - 2 88 77 66 (24 uur per dag bereikbaar). Tip: wil je niet thuis hoeven blijven voor onze bezorger? Dan kun je je hulpmiddelen ook retourneren in een Vegrowinkel.
Geleende hulpmiddelen worden gratis bezorgd en opgehaald.
Hoe geef ik aan dat ik het hulpmiddel niet langer wil huren?
Dit kan door het artikel terug te brengen in een van onze winkels of het op te laten halen door een van onze chauffeurs. Om een afspraak te maken voor het ophalen van een artikel kun je contact opnemen met de klantenservice van Vegro, via het telefoonnummer 0900 – 288 77 66. De huur wordt beëindigd op het moment dat het artikel bij Vegro retour is.
Waar vind ik het assortiment aan hulpmiddelen die ik kan lenen?
Hier vind je alle producten die gratis te leen zijn via de zorgverzekering.
Waar vind ik het totale assortiment aan hulpmiddelen die ik kan huren?
Hier vind je het volledige huurassortiment.