Filters

Veelgestelde vragen over hulpmiddelen huren en lenen

Als je een hulpmiddel huurt betaal je zelf de kosten. Wanneer je een hulpmiddel leent, betaalt je zorgverzekeraar de kosten. Niet alle hulpmiddelen vallen binnen je zorgverzekering. Lees hieralles over hulpmiddelen lenen.
Ja. Bestel de hulpmiddelen online of via de klantenservice en deze worden thuisbezorgd. Je kunt er ook voor kiezen om je hulpmiddelen op te halen in één van onze winkels.

Wil je zelf je product ophalen? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.
Bestel je op zondag t/m vrijdag voor 21:00 uur, dan heb je het artikel de volgende dag in huis. Wanneer je een artikel aanvraagt in de winkel of in een uitleenpunt kun je het meestal direct meenemen.
Ja. Maar een account aanmaken is binnen 3 minuten gebeurd. Houd je BSN bij de hand. 
De termijn voor hulpmiddelen huren is onbeperkt. Als je een hulpmiddel lang huurt kan het soms goedkoper zijn om het te kopen.

De termijn voor hulpmiddelen lenen is maximaal 26 weken. Na deze periode is het mogelijk dat je huur moet betalen. Neem contact op met onze klantenservice wanneer je het leenartikel langer dan 26 weken wilt lenen. Zij controleren of je in aanmerking komt voor een langere leenperiode.
Ja dat kan.  Huur je een hulpmiddel en wil je deze overnemen? Dan wordt de reeds betaalde huur doorberekend tot  de dag van overname. De overnameprijs wordt niet verrekend met de huur.

Leen je een hulpmiddel? Geef dan voor de uiterste retourdatum aan dat je het hulpmiddel wilt overnemen.
Om hulpmiddelen in een Vegrowinkel te kunnen huren en lenen moet je een geldig legitimatiebewijs en verzekeringspas bij je hebben (van de persoon waarvoor de hulpmiddelen bedoeld zijn). 
Bij artikelen die je kunt huren staat de huurprijs vermeld.
Bij het bestellen van een online huurartikel ontvang je achteraf een factuur. Borg en bezorgkosten betaal je direct bij de online bestelling. Als je het artikel ophaalt in een van onze winkels hoef je alleen de borg te voldoen. Elke vier weken ontvang je een factuur voor de huur.
Geleende hulpmiddelen worden gratis bezorgd en opgehaald.
 
De bezorg-/retourkosten voor gehuurde hulpmiddelen verschillen per hulpmiddel. De bezorgkosten die je betaald bij het huren van hulpmiddelen zijn inclusief het retourneren van de hulpmiddelen. De kosten verschillen per hulpmiddel.

Voor het maken van een ophaalafspraak kunt je bellen met de klantenservice via 0900 - 2 88 77 66 (24 uur per dag bereikbaar). Tip: wil je niet thuis hoeven blijven voor onze bezorger? Dan kun je je hulpmiddelen ook retourneren in een Vegrowinkel.  

Geleende hulpmiddelen worden gratis bezorgd en opgehaald. 
 Dit kan door het artikel terug te brengen in een van onze winkels of het op te laten halen door een van onze chauffeurs. Om een afspraak te maken voor het ophalen van een artikel kun je contact opnemen met de klantenservice van Vegro, via het telefoonnummer 0900 – 288 77 66. De huur wordt beëindigd op het moment dat het artikel bij Vegro retour is.
Hier vind je alle producten die gratis te leen zijn via de zorgverzekering. 
Hier vind je het volledige huurassortiment.
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden