Eerder nieuws
-
De Vegro thuiszorgwinkels blijven open!dinsdag 15 december 2020De thuiszorgwinkels van Vegro blijven open. Zoals minister-president Rutte tijdens zijn toespraak aangaf, vallen de thuiszorgwinkels onder de essentiële winkels die open mogen blijven. Dit betekent dat wij doorgaan met onze belangrijkste taak: klanten voorzien van hulpmiddelen, geheel volgens de richtlijnen van het RIVM.De thuiszorgwinkels van Vegro blijven open. Zoals minister-president Rutte tijdens zijn toespraak aangaf, vallen de thuiszorgwinkels onder de essentiële winkels die open mogen blijven. Dit betekent dat wij doorgaan met onze belangrijkste taak: klanten voorzien van hulpmiddelen, geheel volgens de richtlijnen van het RIVM.<br><br>In onze thuiszorgwinkels kun je terecht voor het lenen, huren en kopen van jouw hulpmiddelen. Onze aangepaste openingstijden (vanaf 15 december 2020) zijn*:<br><ul><li>Maandag t/m vrijdag: 09.00 – 16.30 uur</li><li>Zaterdag: 10.00 – 16.00 uur</li></ul>*voor enkele winkels gelden afwijkende openingstijden. Kijk hiervoor op <a href="https://www.vegro.nl/onze-winkels"><u><strong>vegro.nl/onze-winkels</strong></u></a>.<br><br>Kom je liever niet naar één van onze winkels? Bestel jouw hulpmiddelen makkelijk, snel en veilig via onze <a href="https://www.vegro.nl/webwinkel"><strong><u>webwinkel</u></strong></a>. Alle online koopbestellingen worden tot en met 31 december 2020 gratis thuisbezorgd. Advies aan huis is ook mogelijk, uiteraard ook geheel volgens de richtlijnen van het RIVM. Maak hiervoor een afspraak met een <a href="https://www.vegro.nl/advies/langer-thuis/woonconsulent"><strong><u>woonconsulent</u></strong></a>.<br><br>Onze winkelmedewerkers, de medewerkers op de klantenservice en chauffeurs staan voor jou klaar. Juist nu!<br><br>Lees hier alle <a href="https://www.vegro.nl/veelgestelde-vragen-corona"><strong><u>veelgestelde vragen</u></strong></a> over het coronavirus.
-
Vegro is 35 jaar!dinsdag 08 september 2020In 1985 hees Simone van Veen samen met Corien de Groot de eerste Vegro vlag in Voorschoten, ter ere van de opening van Vegro Verpleegartikelen. Zouden Simone, Corien of de gasten die aanwezig waren ooit gedacht hebben dat nu in 2020 ongeveer 700 medewerkers met veel passie en plezier in de naam van Vegro dagelijks honderden klanten helpen?35 jaar…. Zoveel bijzondere momenten!<br><br>In 1985 hees Simone van Veen samen met Corien de Groot de eerste Vegro vlag in Voorschoten, ter ere van de opening van Vegro Verpleegartikelen. Zouden Simone, Corien of de gasten die aanwezig waren ooit gedacht hebben dat nu in 2020 ongeveer 700 medewerkers met veel passie en plezier in de naam van Vegro dagelijks honderden klanten helpen? Simone en Corien kennende…. Zij denk ik wel 😊.<br><br>Vanaf 1998 mocht ik de cijfertjes voor mijn rekening nemen. Met Simone in de operatie en Corien achter de marketing. Het begin van een periode waarin we velen ‘thuiszorgen’ aan onze opdrachtgevers mochten toevoegen, met veel nieuwe Vegro winkels en Vegro medewerkers daarbij natuurlijk. Dit team knalde lekker door tot 2010 toen zij het stokje aan mij overgaven. De mogelijkheid die zij mij toen gunden is iets waar ik ze altijd dankbaar voor zal zijn.<br><br>Een roerige tijd brak toen aan; beëindiging van het uitlenen van krukken, geen gratis rollator meer van de zorgverzekeraar en het, na een te lang uitstel, vervangen van het computersysteem. Heel wat korte nachten en lange vergaderingen verder werden ook deze uitdagingen door de Vegro organisatie overwonnen. En zo was de route naar het Vegro van nu. Een plattere en meer regionaal ingericht bedrijf waarin naast de klant nu ook de medewerker centraal staat.<br><br>De jaren voor ons zullen niet veel rustiger zijn denk ik. Dit jaar is begonnen met een wereldwijde waarschuwing, een waarschuwing in de vorm van een ‘reality-check’: <em>‘’Zieke mensen kunnen niet wachten!’’</em>. Hoe typisch dat deze spreuk van Simone uit 1985 nu nog steeds zo actueel is. Wanneer eenmaal de zorgvraag er is volgen de kritische vragen over het zorgaanbod. Als zorgaanbieder heeft Vegro dus nog genoeg uitdagingen voor zich liggen.<br><br>Hoe mooi dat wij nu als professionele zorgverleners hierin onze verantwoordelijkheid mogen pakken: wij laten ze niet wachten!<br><br>Rene Kamerbeek<br>Vegro Verpleegartikelen<br>September 2020
-
Samenwerking Vegro en Roparun maakt koppelbedden in thuissituatie mogelijk!dinsdag 11 augustus 2020Voor mensen in een zorgomgeving is samenzijn vaak lastig. Dankzij de koppelbedden van Roparun wordt dit weer mogelijk! Roparun heeft een aantal koppelbedden van Multisleep aan Vegro ter beschikking gesteld, om uit te lenen aan klanten in de thuissituatie. Dit 'logeerbed' is dus bedoeld voor mensen die graag toch samen willen zijn in een zorgomgeving.Voor mensen in een zorgomgeving is samenzijn vaak lastig. Dankzij de koppelbedden van Roparun wordt dit weer mogelijk! Roparun heeft een aantal koppelbedden van Multisleep aan Vegro ter beschikking gesteld, om uit te lenen aan klanten in de thuissituatie. Dit 'logeerbed' is dus bedoeld voor mensen die graag toch samen willen zijn in een zorgomgeving.<br><br>Het koppelbed bestaat uit een frame met een speciaal koppelmatras. Door verbreding in het matras sluit die naadloos aan&nbsp;op een&nbsp;hoog-laagbed. Stel het koppelbed in op de juiste hoogte, en maak binnen een handomdraai van een eenpersoons hoog-laagbed&nbsp;een volwaardig tweepersoonsbed!<br><br>Als thuiszorgorganisatie kun je bij onze Klantenservice (via 0900 - 2 88 77 66) een aanvraag doen voor het leveren van een koppelbed aan één van jouw klanten*.<br><br>*De klant ontvangt eenmalig een factuur van € 17,- voor het transport en reinigen van het koppelbed.
Vegro werkt samen met partners aan de toekomst!
vrijdag 29 juni 2018
Op dinsdag 26 juni hebben Albert Koeleman, bestuurder bij het Ommelander Ziekenhuis Groningen, Hans Punt, eigenaar van RePoint, en Frank de Koning, financieel directeur van Vegro, een intentieverklaring ondertekend. In deze intentieverklaring zeggen zij samen te gaan werken om de logistieke processen beter in te richten. Het idee is iets waar Vegro al langer achter staat: gebruik gaat boven bezit.
Zorginstellingen zijn er om zorg te leveren en hebben daarbij hulpmiddelen nodig. Maar het daadwerkelijk bezitten van een hulpmiddelenvloot is geen corebusiness. Sterker nog: het staat efficiënte inzet vaak alleen maar in de weg. Veel zorgorganisaties schaffen hulpmiddelen aan en gebruiken vervolgens slechts een deel hiervan, het andere deel staat ergens in een magazijn. Naast opslagkosten brengt het bezit van hulpmiddelen veel onderhoudskosten met zich mee. Deze worden vaak verborgen in de overhead. Een vraag die Vegro aan haar klanten stelde was: “Wil je nieuwe bedden? Of wil je de voortdurende beschikking over tweehonderd ligplaatsen?”, dit is natuurlijk een wezenlijk verschil.
Vegro richt zich steeds meer op nieuwe logistieke processen binnen de zorg. Een voorbeeld is dat Vegro haar klanten de optie biedt om hulpmiddelen te leasen, zodat zorgorganisaties worden ontlast in het beheer van de hulpmiddelen. Maar er zijn veel meer mogelijkheden. Vegro werkt ook samen met RePoint, een organisatie die gespecialiseerd is in track & trace in de zorg. Door bijvoorbeeld hulpmiddelen in een ziekenhuis te volgen, kan men deze hulpmiddelen sneller terugvinden en kan de bezettingsgraad beter worden gemeten.
De ondertekening van de intentieverklaring tussen het Ommelander Ziekenhuis Groningen, RePoint en Vegro is het begin van een belangrijk project. Door het logistieke proces beter in te richten zal met minder hulpmiddelen een hogere bezettingsgraad gerealiseerd worden, wat gaat leiden tot een enorme kostenreductie. Vegro Expertisecentrum Hulpmiddelen is dan ook zeer enthousiast over de ondertekening van deze intentieverklaring en kijkt uit naar verdere samenwerking!
Zorginstellingen zijn er om zorg te leveren en hebben daarbij hulpmiddelen nodig. Maar het daadwerkelijk bezitten van een hulpmiddelenvloot is geen corebusiness. Sterker nog: het staat efficiënte inzet vaak alleen maar in de weg. Veel zorgorganisaties schaffen hulpmiddelen aan en gebruiken vervolgens slechts een deel hiervan, het andere deel staat ergens in een magazijn. Naast opslagkosten brengt het bezit van hulpmiddelen veel onderhoudskosten met zich mee. Deze worden vaak verborgen in de overhead. Een vraag die Vegro aan haar klanten stelde was: “Wil je nieuwe bedden? Of wil je de voortdurende beschikking over tweehonderd ligplaatsen?”, dit is natuurlijk een wezenlijk verschil.
Vegro richt zich steeds meer op nieuwe logistieke processen binnen de zorg. Een voorbeeld is dat Vegro haar klanten de optie biedt om hulpmiddelen te leasen, zodat zorgorganisaties worden ontlast in het beheer van de hulpmiddelen. Maar er zijn veel meer mogelijkheden. Vegro werkt ook samen met RePoint, een organisatie die gespecialiseerd is in track & trace in de zorg. Door bijvoorbeeld hulpmiddelen in een ziekenhuis te volgen, kan men deze hulpmiddelen sneller terugvinden en kan de bezettingsgraad beter worden gemeten.
De ondertekening van de intentieverklaring tussen het Ommelander Ziekenhuis Groningen, RePoint en Vegro is het begin van een belangrijk project. Door het logistieke proces beter in te richten zal met minder hulpmiddelen een hogere bezettingsgraad gerealiseerd worden, wat gaat leiden tot een enorme kostenreductie. Vegro Expertisecentrum Hulpmiddelen is dan ook zeer enthousiast over de ondertekening van deze intentieverklaring en kijkt uit naar verdere samenwerking!
