Veelgestelde vragen over het coronavirus
Blijft Vegro open?
Ja, Vegro blijft geopend. De dienstverlening van Vegro valt onder de cruciale diensten. Dat betekent dat wij doorgaan met onze belangrijkste taak: klanten voorzien van de hulpmiddelen die nodig zijn.
Zijn de winkels van Vegro geopend?
Onze winkels blijven open. Op die manier zorgen we dat iedereen gebruik kan blijven maken van hulpmiddelen.
Het kan wel zijn dat bepaalde winkels hiervan afwijken. Controleer daarom vooraf of dat het geval is bij de winkel van jouw voorkeur.
Wanneer je niet naar de winkel kunt komen, dan kun je altijd je artikelen bestellen via onze webshop.
Het kan wel zijn dat bepaalde winkels hiervan afwijken. Controleer daarom vooraf of dat het geval is bij de winkel van jouw voorkeur.
Wanneer je niet naar de winkel kunt komen, dan kun je altijd je artikelen bestellen via onze webshop.
Ik heb het coronavirus of ik denk dat ik het heb. Kan ik dan nog wel hulpmiddelen bestellen en af laten leveren?
Ja, maar dan is het wel belangrijk dat jij contact met ons opneemt. Op deze manier geef jij ons de mogelijkheid om passende maatregelen te treffen.
Neem contact met ons op via:
Neem contact met ons op via:
- 0900 - 2 88 77 66
- klantenservice@vegro.nl
- de chat op vegro.nl
Hoe gaat Vegro om met het coronavirus?
De maatregelen van het RIVM vormen ons uitgangspunt. Een interne werkgroep binnen Vegro houdt de actuele situatie doorlopend in de gaten. Waar nodig kan de werkgroep direct actie ondernemen.
Zijn hulpmiddelen van Vegro schoon?
Wij reinigen en desinfecteren onze hulpmiddelen met grote zorg. Dit doen wij altijd al, en ook in deze periode mag er gerekend worden op schone hulpmiddelen van Vegro. Hiervoor hebben wij speciale protocollen opgesteld conform de norm ISO13485.
Moet ik in de winkels van Vegro ook een mondkapje dragen?
Ja, in de winkels van Vegro vragen we jou een mondkapje te dragen. Onze winkels zijn namelijk publiek toegankelijke ruimtes. Omdat wij jou en onze veiligheid erg belangrijk vinden, hanteren we deze regel.
Waar moet ik rekening mee houden bij een winkelbezoek?
In de winkels houden we voor jouw en onze veiligheid de volgende regels aan:
- Volg de instructies van onze winkelmedewerkers op
- Ga alleen naar binnen, als het niet anders kan met maximaal 2 personen
- Blijf achter de streep bij de balie
- Houd in de winkel minimaal 1,5 meter afstand van anderen
- We accepteren alleen betalingen met pin
- Ben je verkouden of heb je griepverschijnselen? Dan vragen we je om niet binnen te komen en je bestelling telefonisch (tel. 0900 - 288 77 66) of online te plaatsen.
Mijn operatie is uitgesteld. Kan ik mijn hulpmiddelen dan ook op een later moment laten bezorgen?
Ja, dat kan. Neem contact met ons op via:
- 0900 - 2 88 77 66
- klantenservice@vegro.nl
- de chat op vegro.nl
Worden hulpmiddelen nog bij mij thuis geleverd?
Ja, wij brengen hulpmiddelen bij jou thuis. Wel hebben we voor jouw en onze veiligheid de volgende regels:
- Is er een vermoeden van corona? Zeg dat direct tegen onze medewerker
- Geef onze collega de ruimte om zijn werk uit te voeren
- Houd voldoende afstand, minimaal 1,5 meter
- Mensen met verkoudheidsklachten of griepverschijnselen blijven in een andere ruimte
- Hoest of nies in je elleboog
- Moet je iets betalen? Dan sturen wij jou een factuur
Kan ik nog hulpmiddelen inleveren?
Je kunt jouw hulpmiddelen nog steeds in onze winkels inleveren, of een ophaalafspraak hiervoor inplannen. Wel verzoeken wij je om het hulpmiddel van tevoren al zoveel mogelijk te reinigen.
Gaan de winkelevenementen door?
Wij volgen hierin het advies van het RIVM. De maandelijkse Bloeddrukmeetdagen (elke eerste woensdag van de maand) zijn tot nader order geannuleerd.