Dit is Vegro

Het is 1985. Simone van Veen werkt als wijkziekenverzorgende en loopt tegen een probleem aan. Ze kan haar cliënten niet de juiste hulpmiddelen aanbieden. Deze zijn er niet of verkeren in slechte staat. Dat moet anders vindt Simone, want ‘’zieke mensen kunnen niet wachten’’. Dit motto is het begin van Vegro.

Vegro door de jaren heen

Simone besluit samen met Corien de Groot Vegro op te richten. Het doel: goede en schone hulpmiddelen aanbieden. De missie: de levenskwaliteit van klanten verbeteren. Met die gedachten trekt Simone er dag en nacht op uit om rolstoelen en bedden aan te schaffen. Deze bezorgt ze vervolgens bij hulpbehoevende klanten. 

In de jaren 90 bereikt Simone haar doel: hulpmiddelen en verpleegartikelen worden als serieus onderdeel beschouwd in het zorgverleningsproces. Vegro wordt geselecteerd door diverse thuiszorgorganisaties in Zuid-Holland als voorkeursleverancier. 

Vegro groeit en groeit… dat levert in 2000 de derde vennoot op. René Kamerbeek komt het team versterken. In 2010 wordt hij dan ook aangewezen om de ‘Vegrokar’ verder te trekken. 

Tot op de dag van vandaag is Vegro hét experticecentrum voor hulpmiddelen. Vegro heeft een landelijke dekking aan winkels en uitleenpunten, een webwinkel en meerdere distributiecentra voor alle hulpmiddelen. We stellen klanttevredenheid voorop. Jouw zorg is onze zorg.

Bloeddruk meten. Hierbij houd je je gezondheid in de gaten.

Positieve gezondheid

Wat is er wél mogelijk? Daar kijken wij bij Vegro naar. Jij bepaalt de kwaliteit van je eigen leven en daar willen wij graag bij helpen. Dit doen wij door niet te kijken naar obstakels en belemmeringen, maar naar mogelijkheden. Met onze hulpmiddelen willen we jouw leven zo comfortabel mogelijk maken. Positieve gezondheid is hierbij het uitgangspunt.

Duurzame zorg

Vegro is een maatschappelijk betrokken organisatie. Wij leveren een bijdrage op het gebied van duurzaamheid en milieu. Dit doen wij onder andere door hulpmiddelen opnieuw in te zetten via uitleen en verhuur. Is er een probleem met het hulpmiddel? Dan repareren wij het. Kunnen we het hulpmiddel niet meer repareren? Dan hergebruiken we de goede onderdelen. Zijn onderdelen niet meer bruikbaar? Dan voeren wij deze af via gescheiden afvalstromen. Zo draagt Vegro bij aan een duurzame toekomst voor de generatie van nu en straks.

Hierom kiezen mensen voor Vegro:

Jouw zorg is onze zorg

Onze bezorgers gaan pas weg als je geen vragen meer hebt over je hulpmiddel.

#1 bij zelfstandigheid

Met de zorghulpmiddelen van Vegro neem je de regie weer in eigen handen.

Persoonlijk advies

Bespreek jouw wensen en behoeftes met één van onze adviseurs. Aan huis, telefonisch én in de winkel.

Veelgestelde vragen

Op onze contactpagina staat precies aangegeven waar en wanneer we te bereiken zijn.
Vegro heeft winkels en uitleenpunten over het hele land. Kijk hier voor het volledige overzicht.
Wanneer u een vraag en/of opmerking heeft over onze producten of dienstverlening, dan horen wij het graag! Stel ons in beide gevallen gerust op de hoogte door contact met ons op te nemen.

We vinden het belangrijk dat vermoedens van misbruik of onregelmatigheden van Vegro gemeld kan worden. Vegro heeft daarom een meldregeling klokkenluiders. Via deze regeling kunnen zowel medewerkers als derde partijen (vermoedens van) misbruik en onregelmatigheden melden.
Alle vragen

Veelgestelde vragen

Laden
Laden