Eerder nieuws

  • 25 april Webinar over Gezonde Leefstijl
    donderdag 25 april 2019
    Op donderdag 25 april wordt het webinar over gezonde leefstijl uitgezonden.  Omdat dit onderwerp zo breed is, legt Vegro de focus op gedragsverandering en eetgewoonten. We gaan het hebben over gezonde voeding, een gezond beweegpatroon en het omgaan met factoren als stress en oververmoeidheid.
    Lees verder
  • Vegro drie jaar hoofd- en naamsponsor van The Hague Disability Darts Invitational
    woensdag 17 april 2019
    Op maandag 15 april werd een overeenkomst getekend tussen Vegro Expertisecentrum Hulpmiddelen en de Stichting Haagse Sportstimulering voor Gehandicapten. Niet alleen verbindt de landelijke organisatie uit Lisse zich voor drie jaar als hoofd- en naamsponsor aan het Vegro The Hague Disability Darts Invitational - wat nu de naam is, maar ook de Haagse topparadarter Arie van der Rassel krijgt een nieuw sponsorcontract van Vegro.
    Lees verder
  • Openingstijden winkels tijdens de feestdagen
    maandag 18 maart 2019
    Rond de feestdagen gelden voor onze winkels de volgende openingstijden:

    1e Paasdag, zondag 21 april: gesloten
    2e Paasdag, maandag 22 april: gesloten


    Lees verder
Terug naar het nieuwsoverzicht

Communicatie n.a.v. artikel NOS over Scootmobielen

donderdag 22 november 2018
Vanmorgen werd door de NOS een artikel gedeeld met betrekking tot de verkeersveiligheid van scootmobielen. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft een rapport uitgebracht waarin analyses staan beschreven over ongelukken met scootmobielen. Problemen die zij tegen komen zijn onder meer de besturingen de stabiliteit van een scootmobiel.

Graag adviseren wij vanuit onze rol als Expertisecentrum Hulpmiddelen onze klanten wanneer zij vragen hebben over onze scootmobielen. Daarom delen wij hierbij de boodschap die wij als Vegro uitdragen naar aanleiding van vragen en opmerkingen over dit rapport en artikel.

Eén van de zaken die benoemd wordt in het rapport is het gebruik van de scootmobiel door de consument. Belangrijk om uit te dragen is dat wij bij het leveren van een scootmobiel bij een klant een duidelijke instructie over het gebruik van de scootmobiel geven. Op die manier kan een klant in het bijzijn van een adviseur ervaren hoe het is om met een scootmobiel te rijden. Wanneer een klant na de instructie nog vragen heeft over het gebruik kan er altijd een nieuwe afspraak met de adviseur worden gemaakt. Daarnaast geeft de adviseur ook advies betreffende het soort scootmobiel. Als de klant niet geschikt is voor een snelle scootmobiel wordt bijvoorbeeld een lichtere voorgesteld. Ook nemen zij de thuissituatie van de klant en hoe zij de scootmobiel gaan gebruiken mee in hun advies, om zo tot een geschikt model te komen. Zo wil Vegro bijdragen aan een situatie waarin iedere weggebruiker met een scootmobiel van Vegro zich veilig voelt op de weg.

Daarnaast werd in het rapport ook gesteld dat de scootmobiel niet stabiel genoeg is. Natuurlijk hebben we bij Vegro diverse scootmobielen, die afhankelijk van de wensen van de klant met 3 of 4 wielen beschikbaar zijn. Een 4-wiel scootmobielis dan wel stabieler, maar het kan voor een klant noodzakelijk zijn om een 3-wiel scootmobiel te gebruiken. Hierin worden zij natuurlijk geadviseerd door ons personeel. Daarnaast hebben diverse scootmobielen van Vegro een automatisch systeem wat remt in de bochten, waardoor er minder instabiliteit ontstaat.

Als laatste is het belangrijk dat een scootmobiel regelmatig gecontroleerd wordt. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant, maar dit bieden wij bij Vegro wel aan als dienstbij de verkoop van het product. Bovendien stimuleert Vegro fabrikanten en producenten bovenstaande punten mee te nemen in de doorontwikkeling van hun scootmobielen.

Kortom, wij dragen vanuit Vegro verantwoordelijkheid om de klant door onze expertise op de juiste manier de weg op te laten gaan. Dit doen wij door goed advies en instructies te geven bij de aankoop en levering van de scootmobiel. Bovendien zijn wij altijd bereikbaar voor vragen en ondersteuning.

Het artikel van de NOS is hier te lezen.
Laden
Laden
Waarom Vegro?
Uit voorraad leverbaarUit voorraad leverbaar
Snelle leveringSnelle levering
Met ruim 60 winkels altijd in de buurtMet ruim 60 winkels altijd in de buurt
Klantenservice 24/7Klantenservice 24/7 0800 - 2 88 77 66 (gratis)
Winkels
  • Bezoek één van onze winkels.
  • Altijd een winkel bij u in de buurt!
Vegro Nieuwsbrief
Ontvang regelmatig tips over positieve gezondheid en blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen en evenementen.

Max. 1 nieuwsbrief per week, uitschrijven altijd mogelijk


Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten