Eerder nieuws
-
Opening zorgwinkel Den Haag Betje Wolffstraatmaandag 01 augustus 2022Eind juli heeft Vegro weer een vernieuwde zorgwinkel geopend. Kom naar onze winkel op de Betje Wolffstraat in Den Haag, geniet van de nieuwe sfeer en ontvang in de maand augustus minstens 15% korting. Kom snel een kijkje nemen!Eind juli heeft Vegro weer een vernieuwde zorgwinkel geopend. Kom naar onze winkel op de Betje Wolffstraat in Den Haag, geniet van de nieuwe sfeer en ontvang in de maand augustus minstens 15% korting. Ons enthousiaste en deskundige team staat in onze zorgwinkel klaar om jou te adviseren over elke zorgvraag. We zien je graag in onze winkel!<br><br>Meer informatie over deze winkel vind je op de winkelpagina van <a href="https://www.vegro.nl/onze-winkels/denhaag-betjewolffstraat">Den Haag Betje Wolffstraat</a>.<br><br><strong>Adres</strong>&nbsp;<br>Betje Wolffstraat 140<br>2533 HT DEN HAAG<br>&nbsp;<br><strong>Openingstijden</strong><br>Maandag t/m vrijdag: &nbsp;09.00-17.30 uur<br>Zaterdag: 10.00-16.00 uur<br>Zondag: gesloten
-
Betaalbaar aangepast vervoer voor rolstoelgebruikers in Goudawoensdag 20 april 2022Vanaf nu haal je na reservering een gloednieuwe Zonnebloemauto op bij de Vierstroom/Vegro Thuiszorgwinkel aan de Bodegraafsestraatweg 3 in Gouda. De oude verhuurlocatie bij het Groene Hart Ziekenhuis is komen te vervallen.<strong>Vanaf nu haal je na reservering een gloednieuwe Zonnebloemauto op bij <a href="https://www.vegro.nl/onze-winkels/gouda-bodegraafsestraatweg"><u>de Vierstroom/Vegro Thuiszorgwinkel aan de Bodegraafsestraatweg 3 in Gouda</u></a>. De oude verhuurlocatie bij het Groene Hart Ziekenhuis is komen te vervallen.</strong><br><br>De Zonnebloemauto is aangepast om mensen in een rolstoel of scootmobiel comfortabel te vervoeren. De auto is uitgerust met een navigatiesysteem, achteruitrijcamera en parkeersensoren. Iedereen die afhankelijk is van een loophulpmiddel kan de Zonnebloemauto huren via <a href="www.welzorg.nl"><strong><u>www.welzorg.nl</u></strong></a>.<br><br><strong>Totaalpakket</strong><br>Vincent van Staaijeren, filiaalleider van de Vierstroom/Vegro Thuiszorgwinkel nam de autosleutel in ontvangst van Desiree Rooijakkers, van Welzorg. Van Staaijeren is enthousiast: “Dat wij voortaan de uitgifte van de Zonnebloemauto mogen verzorgen, vind ik prachtig. We willen graag een totaalpakket bieden voor mensen met een lichamelijke beperking en daar hoort deze aangepaste rolstoelauto zeker bij. Zo dragen we ons steentje bij om mensen in Gouda en omgeving nog mobieler te maken.”<br><br><strong>Meer bewegingsvrijheid</strong><br>De Zonnebloemauto geeft meer bewegingsvrijheid aan mensen met een lichamelijke beperking. Dát maakt de Zonnebloem mogelijk met de 50 auto’s die in Nederland rijden. Samenkomen met familie of vrienden? Op vakantie of een dagje uit? Een uitvaart of kerkdienst bezoeken? Het kan met de Zonnebloemauto! Het huren van de aangepaste rolstoelauto kost 45 euro per dag.<br><br><strong>Nationale Vereniging de Zonnebloem</strong><br>De Zonnebloem verrijkt de levens van ruim 92.000 mensen met een lichamelijke beperking. Al meer dan zeventig jaar maakt de vereniging bezoeken aan huis, dagjes uit en aangepaste vakanties mogelijk. 30.000 vrijwilligers zijn actief in vrijwel elke wijk, dorp en stad in Nederland. De vereniging streeft naar een samenleving, waaraan mensen met een lichamelijke beperking zorgeloos en vanzelfsprekend kunnen deelnemen. De Zonnebloem zegt niet voor niets: ‘Er kan zoveel meer dan je denkt’. Vragen over de Zonnebloemauto?<strong>&nbsp;</strong><a href="zonnebloem.nl/zonnebloemauto"><strong><u>Hier vind je alle informatie over de Zonnebloemauto</u></strong></a>.
-
Feestelijke opening zorgwinkel Maastricht Herculeshofvrijdag 18 februari 2022Op 3 februari heeft Vegro de tweede zorgwinkel in Maastricht officieel geopend. Vanuit Envida werd door Judith Mertens (directeur Wijkzorg) het lintje doorgeknipt. Wij zijn blij met deze nieuwe winkel. Kom snel een kijkje nemen!Op 3 februari heeft Vegro de tweede zorgwinkel in Maastricht officieel geopend. Vanuit Envida werd door Judith Mertens (directeur Wijkzorg) het lintje doorgeknipt. Wij zijn blij met deze nieuwe winkel. Zo kunnen we samen nog meer mensen helpen om hen van de juiste hulpmiddelen te voorzien.<br><br>Onze collega’s helpen je graag in de winkel om samen de juiste hulpmiddelen te kiezen. We helpen je graag in onze nieuwe winkel! Meer informatie over deze winkel vind je op de winkelpagina van <a href="https://www.vegro.nl/onze-winkels/maastricht-herculeshof">Maastricht Herculeshof</a>.<br><br><strong>Adres</strong>&nbsp;<br>Herculeshof 3<br>6215 BA Maastricht<br>&nbsp;<br><strong>Openingstijden</strong><br>Maandag t/m vrijdag: &nbsp;09.00-17.30 uur<br>Zaterdag: 10.00-16.00 uur<br>Zondag: gesloten
Communicatie n.a.v. artikel NOS over Scootmobielen
donderdag 22 november 2018
Vanmorgen werd door de NOS een artikel gedeeld met betrekking tot de verkeersveiligheid van scootmobielen. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft een rapport uitgebracht waarin analyses staan beschreven over ongelukken met scootmobielen. Problemen die zij tegen komen zijn onder meer de besturingen de stabiliteit van een scootmobiel.
Graag adviseren wij vanuit onze rol als Expertisecentrum Hulpmiddelen onze klanten wanneer zij vragen hebben over onze scootmobielen. Daarom delen wij hierbij de boodschap die wij als Vegro uitdragen naar aanleiding van vragen en opmerkingen over dit rapport en artikel.
Eén van de zaken die benoemd wordt in het rapport is het gebruik van de scootmobiel door de consument. Belangrijk om uit te dragen is dat wij bij het leveren van een scootmobiel bij een klant een duidelijke instructie over het gebruik van de scootmobiel geven. Op die manier kan een klant in het bijzijn van een adviseur ervaren hoe het is om met een scootmobiel te rijden. Wanneer een klant na de instructie nog vragen heeft over het gebruik kan er altijd een nieuwe afspraak met de adviseur worden gemaakt. Daarnaast geeft de adviseur ook advies betreffende het soort scootmobiel. Als de klant niet geschikt is voor een snelle scootmobiel wordt bijvoorbeeld een lichtere voorgesteld. Ook nemen zij de thuissituatie van de klant en hoe zij de scootmobiel gaan gebruiken mee in hun advies, om zo tot een geschikt model te komen. Zo wil Vegro bijdragen aan een situatie waarin iedere weggebruiker met een scootmobiel van Vegro zich veilig voelt op de weg.
Daarnaast werd in het rapport ook gesteld dat de scootmobiel niet stabiel genoeg is. Natuurlijk hebben we bij Vegro diverse scootmobielen, die afhankelijk van de wensen van de klant met 3 of 4 wielen beschikbaar zijn. Een 4-wiel scootmobielis dan wel stabieler, maar het kan voor een klant noodzakelijk zijn om een 3-wiel scootmobiel te gebruiken. Hierin worden zij natuurlijk geadviseerd door ons personeel. Daarnaast hebben diverse scootmobielen van Vegro een automatisch systeem wat remt in de bochten, waardoor er minder instabiliteit ontstaat.
Als laatste is het belangrijk dat een scootmobiel regelmatig gecontroleerd wordt. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant, maar dit bieden wij bij Vegro wel aan als dienstbij de verkoop van het product. Bovendien stimuleert Vegro fabrikanten en producenten bovenstaande punten mee te nemen in de doorontwikkeling van hun scootmobielen.
Kortom, wij dragen vanuit Vegro verantwoordelijkheid om de klant door onze expertise op de juiste manier de weg op te laten gaan. Dit doen wij door goed advies en instructies te geven bij de aankoop en levering van de scootmobiel. Bovendien zijn wij altijd bereikbaar voor vragen en ondersteuning.
Het artikel van de NOS is hier te lezen.
Graag adviseren wij vanuit onze rol als Expertisecentrum Hulpmiddelen onze klanten wanneer zij vragen hebben over onze scootmobielen. Daarom delen wij hierbij de boodschap die wij als Vegro uitdragen naar aanleiding van vragen en opmerkingen over dit rapport en artikel.
Eén van de zaken die benoemd wordt in het rapport is het gebruik van de scootmobiel door de consument. Belangrijk om uit te dragen is dat wij bij het leveren van een scootmobiel bij een klant een duidelijke instructie over het gebruik van de scootmobiel geven. Op die manier kan een klant in het bijzijn van een adviseur ervaren hoe het is om met een scootmobiel te rijden. Wanneer een klant na de instructie nog vragen heeft over het gebruik kan er altijd een nieuwe afspraak met de adviseur worden gemaakt. Daarnaast geeft de adviseur ook advies betreffende het soort scootmobiel. Als de klant niet geschikt is voor een snelle scootmobiel wordt bijvoorbeeld een lichtere voorgesteld. Ook nemen zij de thuissituatie van de klant en hoe zij de scootmobiel gaan gebruiken mee in hun advies, om zo tot een geschikt model te komen. Zo wil Vegro bijdragen aan een situatie waarin iedere weggebruiker met een scootmobiel van Vegro zich veilig voelt op de weg.
Daarnaast werd in het rapport ook gesteld dat de scootmobiel niet stabiel genoeg is. Natuurlijk hebben we bij Vegro diverse scootmobielen, die afhankelijk van de wensen van de klant met 3 of 4 wielen beschikbaar zijn. Een 4-wiel scootmobielis dan wel stabieler, maar het kan voor een klant noodzakelijk zijn om een 3-wiel scootmobiel te gebruiken. Hierin worden zij natuurlijk geadviseerd door ons personeel. Daarnaast hebben diverse scootmobielen van Vegro een automatisch systeem wat remt in de bochten, waardoor er minder instabiliteit ontstaat.
Als laatste is het belangrijk dat een scootmobiel regelmatig gecontroleerd wordt. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant, maar dit bieden wij bij Vegro wel aan als dienstbij de verkoop van het product. Bovendien stimuleert Vegro fabrikanten en producenten bovenstaande punten mee te nemen in de doorontwikkeling van hun scootmobielen.
Kortom, wij dragen vanuit Vegro verantwoordelijkheid om de klant door onze expertise op de juiste manier de weg op te laten gaan. Dit doen wij door goed advies en instructies te geven bij de aankoop en levering van de scootmobiel. Bovendien zijn wij altijd bereikbaar voor vragen en ondersteuning.
Het artikel van de NOS is hier te lezen.
