Filters

Eerder nieuws

  • Opening zorgwinkel Den Haag Betje Wolffstraat
    maandag 01 augustus 2022
    Eind juli heeft Vegro weer een vernieuwde zorgwinkel geopend. Kom naar onze winkel op de Betje Wolffstraat in Den Haag, geniet van de nieuwe sfeer en ontvang in de maand augustus minstens 15% korting. Kom snel een kijkje nemen!
    Lees verder
  • Betaalbaar aangepast vervoer voor rolstoelgebruikers in Gouda
    woensdag 20 april 2022
    Vanaf nu haal je na reservering een gloednieuwe Zonnebloemauto op bij de Vierstroom/Vegro Thuiszorgwinkel aan de Bodegraafsestraatweg 3 in Gouda. De oude verhuurlocatie bij het Groene Hart Ziekenhuis is komen te vervallen.
    Lees verder
  • Feestelijke opening zorgwinkel Maastricht Herculeshof
    vrijdag 18 februari 2022
    Op 3 februari heeft Vegro de tweede zorgwinkel in Maastricht officieel geopend. Vanuit Envida werd door Judith Mertens (directeur Wijkzorg) het lintje doorgeknipt. Wij zijn blij met deze nieuwe winkel. Kom snel een kijkje nemen!
    Lees verder
Terug naar het nieuwsoverzicht

Communicatie n.a.v. artikel NOS over Scootmobielen

donderdag 22 november 2018
Vanmorgen werd door de NOS een artikel gedeeld met betrekking tot de verkeersveiligheid van scootmobielen. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft een rapport uitgebracht waarin analyses staan beschreven over ongelukken met scootmobielen. Problemen die zij tegen komen zijn onder meer de besturingen de stabiliteit van een scootmobiel.

Graag adviseren wij vanuit onze rol als Expertisecentrum Hulpmiddelen onze klanten wanneer zij vragen hebben over onze scootmobielen. Daarom delen wij hierbij de boodschap die wij als Vegro uitdragen naar aanleiding van vragen en opmerkingen over dit rapport en artikel.

Eén van de zaken die benoemd wordt in het rapport is het gebruik van de scootmobiel door de consument. Belangrijk om uit te dragen is dat wij bij het leveren van een scootmobiel bij een klant een duidelijke instructie over het gebruik van de scootmobiel geven. Op die manier kan een klant in het bijzijn van een adviseur ervaren hoe het is om met een scootmobiel te rijden. Wanneer een klant na de instructie nog vragen heeft over het gebruik kan er altijd een nieuwe afspraak met de adviseur worden gemaakt. Daarnaast geeft de adviseur ook advies betreffende het soort scootmobiel. Als de klant niet geschikt is voor een snelle scootmobiel wordt bijvoorbeeld een lichtere voorgesteld. Ook nemen zij de thuissituatie van de klant en hoe zij de scootmobiel gaan gebruiken mee in hun advies, om zo tot een geschikt model te komen. Zo wil Vegro bijdragen aan een situatie waarin iedere weggebruiker met een scootmobiel van Vegro zich veilig voelt op de weg.

Daarnaast werd in het rapport ook gesteld dat de scootmobiel niet stabiel genoeg is. Natuurlijk hebben we bij Vegro diverse scootmobielen, die afhankelijk van de wensen van de klant met 3 of 4 wielen beschikbaar zijn. Een 4-wiel scootmobielis dan wel stabieler, maar het kan voor een klant noodzakelijk zijn om een 3-wiel scootmobiel te gebruiken. Hierin worden zij natuurlijk geadviseerd door ons personeel. Daarnaast hebben diverse scootmobielen van Vegro een automatisch systeem wat remt in de bochten, waardoor er minder instabiliteit ontstaat.

Als laatste is het belangrijk dat een scootmobiel regelmatig gecontroleerd wordt. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant, maar dit bieden wij bij Vegro wel aan als dienstbij de verkoop van het product. Bovendien stimuleert Vegro fabrikanten en producenten bovenstaande punten mee te nemen in de doorontwikkeling van hun scootmobielen.

Kortom, wij dragen vanuit Vegro verantwoordelijkheid om de klant door onze expertise op de juiste manier de weg op te laten gaan. Dit doen wij door goed advies en instructies te geven bij de aankoop en levering van de scootmobiel. Bovendien zijn wij altijd bereikbaar voor vragen en ondersteuning.

Het artikel van de NOS is hier te lezen.
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden