Eerder nieuws

  • Tijdelijk 15% korting op alle sta-opstoelen
    zondag 13 september 2020
    Profiteer van 12 oktober tot en met 1 november op 15% korting op de hele collectie sta-opstoelen, online en in een Vegro thuiszorgwinkel bij jou in de buurt!
    Lees verder
  • Vegro is 35 jaar!
    dinsdag 08 september 2020
    In 1985 hees Simone van Veen samen met Corien de Groot de eerste Vegro vlag in Voorschoten, ter ere van de opening van Vegro Verpleegartikelen. Zouden Simone, Corien of de gasten die aanwezig waren ooit gedacht hebben dat nu in 2020 ongeveer 700 medewerkers met veel passie en plezier in de naam van Vegro dagelijks honderden klanten helpen?
    Lees verder
  • Samenwerking Vegro en Roparun maakt koppelbedden in thuissituatie mogelijk!
    dinsdag 11 augustus 2020
    Voor mensen in een zorgomgeving is samenzijn vaak lastig. Dankzij de koppelbedden van Roparun wordt dit weer mogelijk! Roparun heeft een aantal koppelbedden van Multisleep aan Vegro ter beschikking gesteld, om uit te lenen aan klanten in de thuissituatie. Dit 'logeerbed' is dus bedoeld voor mensen die graag toch samen willen zijn in een zorgomgeving.
    Lees verder
Terug naar het nieuwsoverzicht

Communicatie n.a.v. artikel NOS over Scootmobielen

donderdag 22 november 2018
Vanmorgen werd door de NOS een artikel gedeeld met betrekking tot de verkeersveiligheid van scootmobielen. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft een rapport uitgebracht waarin analyses staan beschreven over ongelukken met scootmobielen. Problemen die zij tegen komen zijn onder meer de besturingen de stabiliteit van een scootmobiel.

Graag adviseren wij vanuit onze rol als Expertisecentrum Hulpmiddelen onze klanten wanneer zij vragen hebben over onze scootmobielen. Daarom delen wij hierbij de boodschap die wij als Vegro uitdragen naar aanleiding van vragen en opmerkingen over dit rapport en artikel.

Eén van de zaken die benoemd wordt in het rapport is het gebruik van de scootmobiel door de consument. Belangrijk om uit te dragen is dat wij bij het leveren van een scootmobiel bij een klant een duidelijke instructie over het gebruik van de scootmobiel geven. Op die manier kan een klant in het bijzijn van een adviseur ervaren hoe het is om met een scootmobiel te rijden. Wanneer een klant na de instructie nog vragen heeft over het gebruik kan er altijd een nieuwe afspraak met de adviseur worden gemaakt. Daarnaast geeft de adviseur ook advies betreffende het soort scootmobiel. Als de klant niet geschikt is voor een snelle scootmobiel wordt bijvoorbeeld een lichtere voorgesteld. Ook nemen zij de thuissituatie van de klant en hoe zij de scootmobiel gaan gebruiken mee in hun advies, om zo tot een geschikt model te komen. Zo wil Vegro bijdragen aan een situatie waarin iedere weggebruiker met een scootmobiel van Vegro zich veilig voelt op de weg.

Daarnaast werd in het rapport ook gesteld dat de scootmobiel niet stabiel genoeg is. Natuurlijk hebben we bij Vegro diverse scootmobielen, die afhankelijk van de wensen van de klant met 3 of 4 wielen beschikbaar zijn. Een 4-wiel scootmobielis dan wel stabieler, maar het kan voor een klant noodzakelijk zijn om een 3-wiel scootmobiel te gebruiken. Hierin worden zij natuurlijk geadviseerd door ons personeel. Daarnaast hebben diverse scootmobielen van Vegro een automatisch systeem wat remt in de bochten, waardoor er minder instabiliteit ontstaat.

Als laatste is het belangrijk dat een scootmobiel regelmatig gecontroleerd wordt. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant, maar dit bieden wij bij Vegro wel aan als dienstbij de verkoop van het product. Bovendien stimuleert Vegro fabrikanten en producenten bovenstaande punten mee te nemen in de doorontwikkeling van hun scootmobielen.

Kortom, wij dragen vanuit Vegro verantwoordelijkheid om de klant door onze expertise op de juiste manier de weg op te laten gaan. Dit doen wij door goed advies en instructies te geven bij de aankoop en levering van de scootmobiel. Bovendien zijn wij altijd bereikbaar voor vragen en ondersteuning.

Het artikel van de NOS is hier te lezen.
Laden
Laden
Waarom Vegro?
Uit voorraad leverbaarUit voorraad leverbaar
Snelle leveringSnelle levering
Met ruim 60 winkels altijd in de buurtAltijd in de buurt
Klantenservice 24/7Klantenservice 24/7 0900 - 2 88 77 66 
Winkels
  • Bezoek één van onze winkels.
  • Altijd een winkel bij u in de buurt!
Vegro Nieuwsbrief
Ontvang regelmatig tips over positieve gezondheid en blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen en evenementen.

Max. 1 nieuwsbrief per week, uitschrijven altijd mogelijk


Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten