Eerder nieuws
-
De Vegro thuiszorgwinkels blijven open!dinsdag 15 december 2020De thuiszorgwinkels van Vegro blijven open. Zoals minister-president Rutte tijdens zijn toespraak aangaf, vallen de thuiszorgwinkels onder de essentiële winkels die open mogen blijven. Dit betekent dat wij doorgaan met onze belangrijkste taak: klanten voorzien van hulpmiddelen, geheel volgens de richtlijnen van het RIVM.De thuiszorgwinkels van Vegro blijven open. Zoals minister-president Rutte tijdens zijn toespraak aangaf, vallen de thuiszorgwinkels onder de essentiële winkels die open mogen blijven. Dit betekent dat wij doorgaan met onze belangrijkste taak: klanten voorzien van hulpmiddelen, geheel volgens de richtlijnen van het RIVM.<br><br>In onze thuiszorgwinkels kun je terecht voor het lenen, huren en kopen van jouw hulpmiddelen. Onze aangepaste openingstijden (vanaf 15 december 2020) zijn*:<br><ul><li>Maandag t/m vrijdag: 09.00 – 16.30 uur</li><li>Zaterdag: 10.00 – 16.00 uur</li></ul>*voor enkele winkels gelden afwijkende openingstijden. Kijk hiervoor op <a href="https://www.vegro.nl/onze-winkels"><u><strong>vegro.nl/onze-winkels</strong></u></a>.<br><br>Kom je liever niet naar één van onze winkels? Bestel jouw hulpmiddelen makkelijk, snel en veilig via onze <a href="https://www.vegro.nl/webwinkel"><strong><u>webwinkel</u></strong></a>. Alle online koopbestellingen worden tot en met 31 december 2020 gratis thuisbezorgd. Advies aan huis is ook mogelijk, uiteraard ook geheel volgens de richtlijnen van het RIVM. Maak hiervoor een afspraak met een <a href="https://www.vegro.nl/advies/langer-thuis/woonconsulent"><strong><u>woonconsulent</u></strong></a>.<br><br>Onze winkelmedewerkers, de medewerkers op de klantenservice en chauffeurs staan voor jou klaar. Juist nu!<br><br>Lees hier alle <a href="https://www.vegro.nl/veelgestelde-vragen-corona"><strong><u>veelgestelde vragen</u></strong></a> over het coronavirus.
-
Vegro is 35 jaar!dinsdag 08 september 2020In 1985 hees Simone van Veen samen met Corien de Groot de eerste Vegro vlag in Voorschoten, ter ere van de opening van Vegro Verpleegartikelen. Zouden Simone, Corien of de gasten die aanwezig waren ooit gedacht hebben dat nu in 2020 ongeveer 700 medewerkers met veel passie en plezier in de naam van Vegro dagelijks honderden klanten helpen?35 jaar…. Zoveel bijzondere momenten!<br><br>In 1985 hees Simone van Veen samen met Corien de Groot de eerste Vegro vlag in Voorschoten, ter ere van de opening van Vegro Verpleegartikelen. Zouden Simone, Corien of de gasten die aanwezig waren ooit gedacht hebben dat nu in 2020 ongeveer 700 medewerkers met veel passie en plezier in de naam van Vegro dagelijks honderden klanten helpen? Simone en Corien kennende…. Zij denk ik wel 😊.<br><br>Vanaf 1998 mocht ik de cijfertjes voor mijn rekening nemen. Met Simone in de operatie en Corien achter de marketing. Het begin van een periode waarin we velen ‘thuiszorgen’ aan onze opdrachtgevers mochten toevoegen, met veel nieuwe Vegro winkels en Vegro medewerkers daarbij natuurlijk. Dit team knalde lekker door tot 2010 toen zij het stokje aan mij overgaven. De mogelijkheid die zij mij toen gunden is iets waar ik ze altijd dankbaar voor zal zijn.<br><br>Een roerige tijd brak toen aan; beëindiging van het uitlenen van krukken, geen gratis rollator meer van de zorgverzekeraar en het, na een te lang uitstel, vervangen van het computersysteem. Heel wat korte nachten en lange vergaderingen verder werden ook deze uitdagingen door de Vegro organisatie overwonnen. En zo was de route naar het Vegro van nu. Een plattere en meer regionaal ingericht bedrijf waarin naast de klant nu ook de medewerker centraal staat.<br><br>De jaren voor ons zullen niet veel rustiger zijn denk ik. Dit jaar is begonnen met een wereldwijde waarschuwing, een waarschuwing in de vorm van een ‘reality-check’: <em>‘’Zieke mensen kunnen niet wachten!’’</em>. Hoe typisch dat deze spreuk van Simone uit 1985 nu nog steeds zo actueel is. Wanneer eenmaal de zorgvraag er is volgen de kritische vragen over het zorgaanbod. Als zorgaanbieder heeft Vegro dus nog genoeg uitdagingen voor zich liggen.<br><br>Hoe mooi dat wij nu als professionele zorgverleners hierin onze verantwoordelijkheid mogen pakken: wij laten ze niet wachten!<br><br>Rene Kamerbeek<br>Vegro Verpleegartikelen<br>September 2020
-
Samenwerking Vegro en Roparun maakt koppelbedden in thuissituatie mogelijk!dinsdag 11 augustus 2020Voor mensen in een zorgomgeving is samenzijn vaak lastig. Dankzij de koppelbedden van Roparun wordt dit weer mogelijk! Roparun heeft een aantal koppelbedden van Multisleep aan Vegro ter beschikking gesteld, om uit te lenen aan klanten in de thuissituatie. Dit 'logeerbed' is dus bedoeld voor mensen die graag toch samen willen zijn in een zorgomgeving.Voor mensen in een zorgomgeving is samenzijn vaak lastig. Dankzij de koppelbedden van Roparun wordt dit weer mogelijk! Roparun heeft een aantal koppelbedden van Multisleep aan Vegro ter beschikking gesteld, om uit te lenen aan klanten in de thuissituatie. Dit 'logeerbed' is dus bedoeld voor mensen die graag toch samen willen zijn in een zorgomgeving.<br><br>Het koppelbed bestaat uit een frame met een speciaal koppelmatras. Door verbreding in het matras sluit die naadloos aan&nbsp;op een&nbsp;hoog-laagbed. Stel het koppelbed in op de juiste hoogte, en maak binnen een handomdraai van een eenpersoons hoog-laagbed&nbsp;een volwaardig tweepersoonsbed!<br><br>Als thuiszorgorganisatie kun je bij onze Klantenservice (via 0900 - 2 88 77 66) een aanvraag doen voor het leveren van een koppelbed aan één van jouw klanten*.<br><br>*De klant ontvangt eenmalig een factuur van € 17,- voor het transport en reinigen van het koppelbed.
Maatregelen Vegro Coronavirus
vrijdag 13 maart 2020
Gisteren heeft het kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het Coronavirus COVID-19 tegen te gaan. Omdat Vegro landelijk werkt en een netwerk van thuiszorgwinkels en uitleenpunten heeft, informeren wij graag over de maatregelen die wij hebben genomen.
Uitgangspunt: we volgen de adviezen van het RIVM
Ons uitgangspunt is dat wij de adviezen en maatregelen van het RIVM opvolgen. Een interne werkgroep houdt de actuele situatie doorlopend in de gaten. Waar nodig kan de werkgroep direct actie ondernemen, zowel intern binnen onze organisatie, als extern voor onze klanten. Ook zorgt de werkgroep voor de communicatie naar onze medewerkers en klanten.
Wat merk je hiervan?
Hopelijk merk je hier weinig van. Wij doen namelijk ons uiterste best om onze dienstverlening zoveel mogelijk zoals normaal uit te voeren. Maar het kan voorkomen dat artikelen een langere levertijd krijgen. Ook kan het gebeuren dat wij te maken krijgen met een verminderde bezetting op bepaalde plekken in de organisatie. Uiteraard zullen wij de eventuele hinder tot een minimum beperken.
Wat mag je van ons verwachten?
Van ons kun je verwachten dat wij onze hulpmiddelen met grote zorg reinigen en desinfecteren. Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Het risico op overdracht van het COVID-19 virus via hulpmiddelen is dan ook zeer klein.
Daarnaast mag je van ons verwachten dat onze medewerkers de algemene hygiënemaatregelen van het RIVM in acht nemen. Wij zullen dan ook geen handen schudden en het fysieke contact tot een minimum beperken. Onze medewerkers in de buitendienst zijn daarnaast uitgerust met persoonlijke beschermingsmiddelen zoals desinfectiegel en handschoenen.
Wat vragen we van jou?
Heb je een hulpmiddel van Vegro en is er sprake- of een vermoeden van een Coronabesmetting? Dan vragen wij je om dit aan ons door te geven. Op die manier kunnen wij passende maatregelen nemen als er een reparatie, levering of inname moet plaatsvinden.
Ben je zorgprofessional? Dan vragen wij je om zoveel mogelijk de aanvragen via een van onze digitale bestelkanalen te doen. Wij hebben de volgende bestelkanalen ter beschikking:
Bij voorbaat dank voor de medewerking en het begrip.
Uitgangspunt: we volgen de adviezen van het RIVM
Ons uitgangspunt is dat wij de adviezen en maatregelen van het RIVM opvolgen. Een interne werkgroep houdt de actuele situatie doorlopend in de gaten. Waar nodig kan de werkgroep direct actie ondernemen, zowel intern binnen onze organisatie, als extern voor onze klanten. Ook zorgt de werkgroep voor de communicatie naar onze medewerkers en klanten.
Wat merk je hiervan?
Hopelijk merk je hier weinig van. Wij doen namelijk ons uiterste best om onze dienstverlening zoveel mogelijk zoals normaal uit te voeren. Maar het kan voorkomen dat artikelen een langere levertijd krijgen. Ook kan het gebeuren dat wij te maken krijgen met een verminderde bezetting op bepaalde plekken in de organisatie. Uiteraard zullen wij de eventuele hinder tot een minimum beperken.
Wat mag je van ons verwachten?
Van ons kun je verwachten dat wij onze hulpmiddelen met grote zorg reinigen en desinfecteren. Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Het risico op overdracht van het COVID-19 virus via hulpmiddelen is dan ook zeer klein.
Daarnaast mag je van ons verwachten dat onze medewerkers de algemene hygiënemaatregelen van het RIVM in acht nemen. Wij zullen dan ook geen handen schudden en het fysieke contact tot een minimum beperken. Onze medewerkers in de buitendienst zijn daarnaast uitgerust met persoonlijke beschermingsmiddelen zoals desinfectiegel en handschoenen.
Wat vragen we van jou?
Heb je een hulpmiddel van Vegro en is er sprake- of een vermoeden van een Coronabesmetting? Dan vragen wij je om dit aan ons door te geven. Op die manier kunnen wij passende maatregelen nemen als er een reparatie, levering of inname moet plaatsvinden.
Ben je zorgprofessional? Dan vragen wij je om zoveel mogelijk de aanvragen via een van onze digitale bestelkanalen te doen. Wij hebben de volgende bestelkanalen ter beschikking:
- Via onze website vegro.nl
- Via de Vegro bestel app
- Per e-mail via klantenservice@vegro.nl
Bij voorbaat dank voor de medewerking en het begrip.
