Historie

In 1985 liep wijkziekenverzorgende Simone van Veen tegen een probleem aan. Hulpmiddelen voor haar cliënten waren er niet, of verkeerden in slechte staat. Dat moest anders!

Simone van Veen besloot samen met Corien de Groot om Vegro op te richten. De doelstelling: goede en schone hulpmiddelen aanbieden. De missie: de levenskwaliteit van klanten verbeteren.

Simone begon Vegro als eenmanszaak. Bij nacht en ontij trok ze erop uit om rolstoelen en bedden aan te schaffen en die vervolgens bij hulpbehoevende klanten te bezorgen. Haar bevlogen uitspraak ‘’zieke mensen kunnen niet wachten’’ geldt binnen Vegro nog steeds als credo.

In de jaren negentig bereikte Simone eindelijk haar doel: hulpmiddelen en verpleegartikelen werden als serieus en essentieel onderdeel beschouwd in het zorgverleningproces. Vegro werd geselecteerd door diverse thuiszorgorganisaties in Zuid-Holland als voorkeursleverancier voor de uitleen van hulpmiddelen aan hun klanten.

Vegro groeide enorm. In 2000 leverde dat de derde vennoot op; René Kamerbeek trad toe aan het team. Na een jarenlange succesvolle samenwerking was het tijd om het stokje over te dragen. René werd door Corien en Simone in 2010 aangewezen om de ‘Vegrokar’ verder te trekken.

Ruim drie decennia later is Vegro hét Expertisecentrum voor Hulpmiddelen. Met een landelijke dekking aan thuiszorgwinkels en uitleenpunten, een webwinkel en meerdere distributiecentra voor de uitleen, verkoop en verhuur van verpleegartikelen en hulpmiddelen. We stellen klanttevredenheid voorop en hebben een regionale invulling van de organisatie. Zo staat de klant altijd centraal bij Vegro.

En wij staan 24 uur per dag, 7 dagen per week klaar voor u!