Filters


Zorgprofessional



Soraya kiest altijd de passende oplossing voor haar cliënt


“Na mijn opleiding verpleegkunde vond ik een baan in de thuiszorg. Ik had een erg goede band met een van mijn eerste cliënten, Arie. Arie had MS en ik merkte dat hij steeds meer zelfstandigheid verloor. Aan mij de taak om hem een stukje zelfstandigheid terug te geven.

Ik adviseerde Arie een hoog-laag bed met matras in huis te halen, zodat hij makkelijk in en uit bed kon komen. Via de Vegro bestelapp wilde ik voor Arie een indicatie verzorgen zodat hij zo snel mogelijk een bed en matras zou ontvangen. Ik had mijn twijfels over het juiste matras, dus heb ik de klantenservice van Vegro Expertisecentrum Hulpmiddelen gebeld. Met een verpleegkundige van Vegro heb ik gepraat over de beste oplossing voor mijn cliënt. Ze had begrip voor mijn situatie en gaf goede tips waardoor ik anders naar de situatie ben gaan kijken.

Samen met Monique heb ik het beste matras voor Arie uitgekozen en via de bestelapp besteld. De volgende dag had Arie het bed met matras in huis. Sindsdien zie ik hem weer stralen. Hij heeft een stukje zelfstandigheid teruggekregen en slaapt weer lekker dankzij de gebundelde expertise van Vegro en mij. In Vegro heb ik een samenwerkingspartner voor de toekomst gevonden. Ik raad Vegro bij iedere verpleegkundige aan.”

Uitgelichte Producten

Veelgestelde vragen

De Vegro bestel app biedt een handig overzicht van alle bestelbare hulpmiddelen. Deze is verkrijgbaar in de Google Play Store en de App Store. Uiteraard is het ook mogelijk om hulpmiddelen te bestellen via onze website, en ons gratis telefoonnummer 0900- 2 88 77 66 (24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar).

Haalt u uw leenartikelen af in een Vegro Expertisecentrum Hulpmiddelen? Dan heeft u een legitimatiebewijs en zorgverzekeringspas nodig. Wanneer u het hulpmiddel voor iemand anders leent, moet u zowel het legitimatiebewijs van uzelf meenemen, en het legitimatiebewijs en de zorgverzekeringspas van de gebruiker.

Voor elk hulpmiddel moet een indicatie worden gesteld. Dit kan ook een expert van Vegro doen. Een aantal hulpmiddelen zoals bedden, anti-decubitus materialen, en transferproducten zoals tilliften en trippelstoelen moeten worden geïndiceerd door een arts of verpleegkundige.
Het pakket aan hulpmiddelen dat geleend kan worden, is vastgelegd in de Zorgverzekeringswet (Zvw). De hulpmiddelen zijn opgenomen in de basisverzekering: hierdoor is het pakket dat geleend kan worden voor iedereen gelijk.
Wanneer iemand voor kortdurend gebruik (maximaal 26 weken) een hulpmiddel nodig heeft zoals een rolstoel, is het mogelijk dit hulpmiddel te lenen. De cliënt betaalt hier zelf niets voor; de kosten worden vergoed door de zorgverzekeraar.
Mocht uw cliënt een hulpmiddel langer nodig hebben, dan kan hij of zij in aanmerking komen voor een permanente verstrekking via de zorgverzekeraar of via de gemeente (vanuit de wet maatschappelijke ondersteuning). Neem hiervoor contact op via onze chat of met de klantenservice op 0900 – 2 88 77 66 (24 uur per dag en 7 dagen per week).
Uiteraard is het mogelijk om via Vegro een tijdsblok te kiezen zodat uw cliënt op het gewenste moment de hulpmiddelen ontvangt. U kunt dit tijdsblok zowel telefonisch als via de Vegro bestel app doorgeven.
Alle vragen
Relevante onderwerpen
Gezonde voeding voor ouderen

Waar moet u op letten?

Publieksacademie

Advies en informatie over belangrijke zorgvraagstukken

Lenen

Welke artikelen zijn te leen?

Vegro bestel app

12 voordelen van de app

Huren

Welke artikelen zijn te huur?

Alarmering

Personenalarmering voor cliënten

Waarom Vegro?
Uit voorraad leverbaar
Snelle levering
Winkels door heel Nederland
Winkels
  • Bezoek één van onze winkels.
  • Altijd een winkel bij jou in de buurt!
Vegro Nieuwsbrief
Mis geen van onze acties, nieuwtjes en relevante ontwikkelingen en schrijf je in voor onze nieuwsbrief


Max. 1 nieuwsbrief per week, uitschrijven altijd mogelijk


Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden
// Progress for freeshipping