Filters

De fysiotherapeut aan het woord: triceps dips op stoel


Deze oefening* helpt jou bij het verbeteren van de  kracht in arm- en schouderspieren. Wil je onderstaande oefeningen graag in één overzicht hebben? Vraag dan de beweegwaaier aan.

  • Uitgangshouding: zittend op een stoel; met de handen op de leuning. De knieën gebogen, en de voeten naast elkaar plat op de grond.  

  • Uitvoering: duw het lichaam uit de stoel door de armen te strekken. Gebruik de spierkracht van de armen. Ga niet staan maar houd druk op de leuning.  

  • Herhaal dit zo vaak mogelijk, maar maximaal 10 keer. Neem dan 30 seconden rust. Doe dit 3 keer.

* Let bij het uitvoeren van de oefening op het volgende:

  • Wanneer je een stoel gebruikt voor extra steun, let er dan op dat die stevig is en geen wielen heeft;
  • Oefen niet op sokken of op een gladde ondergrond;
  • Heb je gezondheidsklachten en twijfel je of jij de oefeningen wel mag uitvoeren? Vraag dit na bij je huisarts of specialist;
  • Heb je moeite met een oefening en vraag jij je af of je deze wel goed uitvoert? Neem dan contact op met jouw fysiotherapeut;
  • Uitvoeren van de oefeningen doe je op eigen risico, en je bent zelf aansprakelijk voor eventuele blessures of schade die door de oefeningen zijn ontstaan.
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden