Filters

De fysiotherapeut aan het woord: kuitheffen op stoel


Deze oefening* helpt jou bij het versterken van de kuitspieren en verbeteren van de doorbloeding in de onderbenen. Verbeteren van de doorbloeding van de onderbenen kan de loopafstand vergroten. Wil je onderstaande oefeningen graag in één overzicht hebben? Download dan hier de beweegwaaier**.

  • Uitgangshouding: zit op stoel met de handen op de armleuningen en de voeten plat op de grond. 

  • Uitvoering: hef de hielen van de grond en laat de kracht uit de kuitspieren komen. 

  • Doe de oefening 10 keer en neem dan 30 seconden rust. Herhaal dit 3 keer. 

* Let bij het uitvoeren van de oefening op het volgende:

  • Wanneer je een stoel gebruikt voor extra steun, let er dan op dat die stevig is en geen wielen heeft;
  • Oefen niet op sokken of op een gladde ondergrond;
  • Heb je gezondheidsklachten en twijfel je of jij de oefeningen wel mag uitvoeren? Vraag dit na bij je huisarts of specialist;
  • Heb je moeite met een oefening en vraag jij je af of je deze wel goed uitvoert? Neem dan contact op met jouw fysiotherapeut;
  • Uitvoeren van de oefeningen doe je op eigen risico, en je bent zelf aansprakelijk voor eventuele blessures of schade die door de oefeningen zijn ontstaan.
** Gebruik je een smartphone? Download dan de beweegwaaier hierop om de instructievideo's te kunnen bekijken. Heb je een Android-smartphone? Zorg dan dat je Acrobat PDF-reader hebt geïnstalleerd!
Laden
Laden
Waarom Vegro?
Uit voorraad leverbaar
Snelle levering
Met ruim 60 winkels altijd in de buurt
Klantenservice 24/7 0800 - 2 88 77 66 (gratis)
Winkels
  • Bezoek één van onze winkels.
  • Altijd een winkel bij u in de buurt!
Vegro Nieuwsbrief
Mis geen van onze acties, nieuwtjes en relevante ontwikkelingen en schrijf je in voor onze nieuwsbrief


Max. 1 nieuwsbrief per week, uitschrijven altijd mogelijk


Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten