Filters

De fysiotherapeut aan het woord: kuitheffen op stoel


Deze oefening* helpt jou bij het versterken van de kuitspieren en verbeteren van de doorbloeding in de onderbenen. Verbeteren van de doorbloeding van de onderbenen kan de loopafstand vergroten. Wil je onderstaande oefeningen graag in één overzicht hebben? Vraag dan de beweegwaaier aan.


  • Uitgangshouding: zit op stoel met de handen op de armleuningen en de voeten plat op de grond. 

  • Uitvoering: hef de hielen van de grond en laat de kracht uit de kuitspieren komen. 

  • Doe de oefening 10 keer en neem dan 30 seconden rust. Herhaal dit 3 keer. 

* Let bij het uitvoeren van de oefening op het volgende:

  • Wanneer je een stoel gebruikt voor extra steun, let er dan op dat die stevig is en geen wielen heeft;
  • Oefen niet op sokken of op een gladde ondergrond;
  • Heb je gezondheidsklachten en twijfel je of jij de oefeningen wel mag uitvoeren? Vraag dit na bij je huisarts of specialist;
  • Heb je moeite met een oefening en vraag jij je af of je deze wel goed uitvoert? Neem dan contact op met jouw fysiotherapeut;
  • Uitvoeren van de oefeningen doe je op eigen risico, en je bent zelf aansprakelijk voor eventuele blessures of schade die door de oefeningen zijn ontstaan.
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden