Filters

De fysiotherapeut aan het woord: kruipstand linkerarm rechterbeen


Deze oefening* helpt jou bij het versterken van de  romp-, schouder- arm- en bilspieren. Die spiergroepen zijn belangrijk  bij dagelijkse activiteiten, zoals reiken, tillen en lopen. Sterke rompspieren zijn ook belangrijk bij het in stand houden van een goede rechtstaande houding en rompbalans. Deze oefening past goed bij valpreventie. Wil je onderstaande oefeningen graag in één overzicht hebben? Vraag dan de beweegwaaier aan.


  • Uitgangshouding: kruipstand op handen en knieën. 

  • Uitvoering: strek de linkerarm en het rechterbeen tegelijk. Wissel dan en strek de rechterarm en het linkerbeen.

  • Doe dit 10 keer met zowel linkerarm/rechterbeen als met rechterarm/linkerbeen. 

* Let bij het uitvoeren van de oefening op het volgende:

  • Wanneer je een stoel gebruikt voor extra steun, let er dan op dat die stevig is en geen wielen heeft;
  • Oefen niet op sokken of op een gladde ondergrond;
  • Heb je gezondheidsklachten en twijfel je of jij de oefeningen wel mag uitvoeren? Vraag dit na bij je huisarts of specialist;
  • Heb je moeite met een oefening en vraag jij je af of je deze wel goed uitvoert? Neem dan contact op met jouw fysiotherapeut;
  • Uitvoeren van de oefeningen doe je op eigen risico, en je bent zelf aansprakelijk voor eventuele blessures of schade die door de oefeningen zijn ontstaan.
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden