Filters

De fysiotherapeut aan het woord: benen scharen op stoel


Deze oefening* helpt jou bij het verbeteren van de  kracht in bovenbeen- en buikspieren. Door de schaarbeweging te versnellen, wordt ook de conditie getraind. Wil je onderstaande oefeningen graag in één overzicht hebben? Vraag dan de beweegwaaier aan.


  • Uitgangshouding: zittend op een stoel met beide benen naar voren gestrekt. 

  • Uitvoering: maak een schaarbeweging met beide benen, en laat het linker- en rechterbeen afwisselend bovenlangs kruisen. 

  • Doe de oefening 30 seconden en neem daarna 30 seconden rust. Herhaal dit 3 keer. 

* Let bij het uitvoeren van de oefening op het volgende:

  • Wanneer je een stoel gebruikt voor extra steun, let er dan op dat die stevig is en geen wielen heeft;
  • Oefen niet op sokken of op een gladde ondergrond;
  • Heb je gezondheidsklachten en twijfel je of jij de oefeningen wel mag uitvoeren? Vraag dit na bij je huisarts of specialist;
  • Heb je moeite met een oefening en vraag jij je af of je deze wel goed uitvoert? Neem dan contact op met jouw fysiotherapeut;
  • Uitvoeren van de oefeningen doe je op eigen risico, en je bent zelf aansprakelijk voor eventuele blessures of schade die door de oefeningen zijn ontstaan.
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden