Filters

Oefeningen van de fysiotherapeut


Bewegen is voor iedere leeftijd heel belangrijk. 30 minuten per dag matig intensief bewegen, kan al een verschil maken. Maar ook bewegingsoefeningen doen is erg belangrijk. Zo blijf jij flexibel en behoud jij je kracht, én kan jij zolang mogelijk zelfstandig de dagelijkse activiteiten blijven doen. 


Hieronder vind je 17 oefeningen, uitgelegd en uitgebeeld door een fysiotherapeut van Fysiotherapiepraktijk Hoornes. Deze oefeningen doe je gemakkelijk thuis, maar lees eerst goed de veiligheidsregels* door. Wil je onderstaande oefeningen graag in één overzicht hebben? Vraag dan de beweegwaaier aan.

* Let bij het uitvoeren van de oefening op het volgende:

  • Wanneer je een stoel gebruikt voor extra steun, let er dan op dat die stevig is en geen wielen heeft;
  • Oefen niet op sokken of op een gladde ondergrond;
  • Heb je gezondheidsklachten en twijfel je of jij de oefeningen wel mag uitvoeren? Vraag dit na bij je huisarts of specialist;
  • Heb je moeite met een oefening en vraag jij je af of je deze wel goed uitvoert? Neem dan contact op met jouw fysiotherapeut;
  • Uitvoeren van de oefeningen doe je op eigen risico, en je bent zelf aansprakelijk voor eventuele blessures of schade die door de oefeningen zijn ontstaan.
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden