Filters

Training ergo-coaches

Ben jij ergo-coach of op een andere manier verantwoordelijk voor de fysieke belasting van de medewerkers in jouw zorgorganisatie?  Of denkt u als organisatie na om binnen de afdelingen ergo coaches te benoemen? Of ben je al een tijdje in deze functie, maar is het opfrissen van de nodige kennis en vaardigheden voor het uitvoeren van deze belangrijke functie gewenst? Dan is deze training van toegevoegde waarde!

Beschrijving
In deze ééndaagse training krijgen (aanstaande) ergo coaches meer kennis, vaardigheden en inzichten van over? de werkzaamheden van een ergo coach. Leren ze gesprekstechnieken, omgaan met weerstand, raken ze zich bewust van houding en gedrag en worden de meest recente arbo-richtlijnen en hulpmiddelen  behandeld.

Doelgroep
Voor beginnende, praktiserende en ervaren ergo- coaches.

Inhoud
De training geeft antwoord op wat er nodig is om je functie als ergocoach goed te kunnen uitoefenen. Na de training heb je kennis over de vaardigheden die nodig zijn, heb je inzicht in je eigen ontwikkeling hierin, ben je je bewust van je sterke punten en heb je de juiste vaardigheden aangeleerd om je rol als ergo-coach verder te ontwikkelen. Met deze kennis en vaardigheden kun jij je collega’s corrigeren, adviseren, en ondersteunen. En kun je bij vragen onderbouwde antwoorden  geven. De dag is een combinatie van theorie, oefeningen en rollenspellen van praktijksituaties.

Na de training weet je hoe de fysieke belasting tijdens de uitvoering van je werk vermindert, door o.a. het juiste gebruik van hulpmiddelen en kun je anderen hierin ondersteunen en adviseren.

De training is geaccrediteerd wat inhoudt dat je 3 accreditatiepunten verdient voor in het kwaliteitsregister V&VN.

Tijdens de training staan de volgende onderwerpen centraal:

- Inzicht in de benodigde vaardigheden van de ergo- coach
- Inzicht in de vaardigheden waar jij goed in bent én die nog verbetering behoeven
- Wetgeving ARBO en mobiliteitsklassen
- Fysieke klachten
- Wetgeving (gratis) uitleen, procedure
- Langdurige gebruik hulpmiddelen (WMO of ZVW) en procedure
- Haptonomisch werken
- Motiverende gesprekstechnieken
- Werkhouding
- Weerstand overwinnen bij jezelf, je collega en cliënt.
- Welk hulpmiddel wanneer inzetten?
- Behandelen van de draaischijf, actieve lift, passieve lift, glijzeilen en diverse steunkous-- aantrekhulpmiddelen.
- Juist gebruik hulpmiddelen (tips en tricks)
- Professionele houding
- Oefenen met alle materialen
- Evaluatie en borging
- een coaching gesprek op te bouwen;
- gericht feedback te geven en ontvangen.
Nieuwsbrief
Geef uw e-mailadres op en ontvang onze gratis nieuwsbrief.
Laden
Laden