
Advies over rolstoelen
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorum ipsum dolor
Lorum ipsum dolor sit amet Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo
Rolstoel onderwerpen

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull but also a very very long title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam. Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer

A good and meaningfull title
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
Lees meer
Lorum ipsum dolor
Lorum ipsum dolor sit amet Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo

Lorum ipsum
Lorum ipsum dolor sit amet Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventor
Hoe vraag ik een AD-matras en/of zitkussen aan?
Vegro
T.a.v. Special Services Specialistenteam
Antwoordnummer 253
2160 VB Lisse
Op de verwijsbrief moet vermeld worden welk hulpmiddel wordt aangevraagd (in dit geval een AD-matras en/of zitkussen), de medische indicatie en een handtekening van een behandeld arts. Om te voorkomen dat de verwijsbrief niet volledig is en aangevuld moet worden hebben wij een aanvraagformulier ontwikkeld. Als elk onderdeel van dit aanvraagformulier wordt ingevuld is de aanvraag compleet.
U kunt hier het speciaal ontwikkelde formulier Medische Indicatie Zorghulpmiddelen downloaden.
Wat is decubitus?
Risicofactoren zijn onder andere een verminderde mobiliteit, gevoelsstoornissen, incontinentie, transpiratie, koorts, algemene veroudering van de huid en de voedingstoestand.
Decubitus bestaat uit 4 categorieën:
Categorie 1: Niet wegdrukbare roodheid, bij een intacte huid.
Categorie 2: Huidletsel dat zich beperkt tot de opperhuid. Er is sprake van zichtbare blaarvorming en/of ontvelling.
Categorie 3: Huiddefect met schade of necrose van de huid en onderhuids weefsel. De schade kan zich uitstrekken tot aan het onderliggende bindweefsel.
Categorie 4: Uitgebreide weefselschade of necrose aan spieren, botweefsel of ondersteunende weefsels.
Hoe lang mag ik het AD-matras en/of zitkussen lenen?
- CZ (Politie Zorgpolis, Delta Lloyd, OHRA en CZ);
- DSW (DSW en Stad Holland);
- Menzis (Anderzorg, HEMA en Menzis);
- Multizorg (Aevitae, De Amersfoortse, Ditzo, Eno, ONVZ, Salland en Zorg en Zekerheid);
- VGZ (VGZ, IZZ, IZA, Zorgverzekeraar UMC, VGZ Cares en Univé Zorg);
- Zilveren Kruis (Avéro Achmea, Aevitae, Centraal Beheer Achmea, FBTO, Kiemer, OZF, Pro Life en Zilveren Kruis).
Bij de bovenstaande zorgverzekeraars toetsen wij periodiek het recht op het AD-materiaal middels een indicatie.
Hoe vaak stellen jullie een indicatie en op welke manier?
CZ: Binnen 24 uur na aanvraag van AD-materiaal wordt er een indicatie gesteld middels een huisbezoek. Vervolgens wordt er elk half jaar een indicatie gesteld. |
DSW: Bij DSW wordt de indicatie gesteld door DSW zelf. Na het aflopen van de kortdurende uitleen dient er een machtiging aangevraagd te worden bij DSW. Na het ontvangen van de machtiging zetten wij de hulpmiddelen om naar de langdurige uitleen. |
Menzis: Na de kortdurende uitleen wordt er een telefonische indicatie gesteld. Vervolgens wordt er jaarlijks een telefonische indicatie gesteld. |
Multizorg: Na 3 maanden en 6 maanden wordt er een telefonische indicatie gesteld. Vervolgens wordt er jaarlijks een telefonische indicatie gesteld. |
VGZ: Na elke 6 maanden wordt er een telefonische indicatie gesteld. |
Zilveren Kruis: Gedurende het eerste jaar wordt er eens per kwartaal een indicatie gesteld middels een huisbezoek. Vervolgens wordt er jaarlijks een indicatie gesteld middels een huisbezoek. |