Veelgestelde vragen

Op deze pagina hebben wij de antwoorden geformuleerd op de meest gestelde vragen van onze online klanten. Staat uw vraag er niet bij? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag verder.

1. Bestellen

1.1. Hoe kan ik een artikel zoeken
Door gebruik te maken van de tabbladen aan zijkant (links) in de homepage of door een artikelnaam of deel van een artikelnaam in te voeren in de zoekmachine en op zoek te klikken.
1.2. Hoe kan ik een bestelling plaatsen
Zodra u een artikel op de website hebt geselecteerd klikt u op meer informatie, in dit scherm krijgt u de mogelijkheid om het produkt te kopen of te huren. Volg verder de aanwijzingen in het scherm. De prijzen die u ziet zijn inclusief BTW.
1.3. Mijn account
Op de pagina die verschijnt na aanmaken van "mijn account" kunt uw gegevens bekijken en eventueel wijzigen. Uw orderhistorie is daar zichtbaar en uw kunt uw wensenlijstje bijhouden. Tevens is dit de plek om u aan of af te melden voor de nieuwsbrief.
1.4. Kan ik ook artikelen lenen bij Vegro?

Dat kan zeker en is kosteloos. Hiervoor moeten wij wel toetsen of u aanspraak heeft op het gebruik van de hulpmiddelen. Indien er aanspraak is, dan worden de hulpmiddelen vergoed vanuit de Zorgverzekeringswet (Zvw). U kunt hulpmiddelen vanuit de uitleen aanvragen via onze website, telefonisch via ons gratis telefoonnummer (0800 - 2 88 77 66) of via een van onze Thuiszorgwinkels of Uitleenpunten.

1.5. Hoe kan ik een bestelling annuleren
Zodra u een bestelling wilt annuleren neemt u onmiddelijk contact op met de afdeling Verkoop. Is uw bestelling al verzonden kan er niet meer worden geannuleerd, wel kunt u na ontvangst conform onze voorwaarden de artikelen retour zenden.
1.6. Betaal ik de huurprijs per dag, per week of per maand?

De huurprijs die staat vermeld bij de artikelen is de prijs per dag. Elke vier weken ontvangt u een factuur. Mocht u de artikelen voor de facturatiedatum retourneren, ontvangt u geen factuur.

2. Afleveren van uw bestelling

2.1. Levertijden

Bij artikelen die op voorraad zijn is de levertijd drie werkdagen. Indien de artikelen niet op voorraad zijn, nemen wij contact hierover met u op.

Voor uitleenartikelen geldt:
Bij een online en telefonische bestelling geldt: vandaag besteld, de volgende werkdag in huis. Wanneer u een hulpmiddel aanvraagt in de Thuiszorgwinkel of in een Uitleenpunt, dan kunt u het in de meeste gevallen direct meenemen. De voorwaarden vindt u in onze Algemene Voorwaarden.

2.2. Kan ik ook een artikel thuis laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk. Bestelde koop- of huurartikelen kunt u tegen transportkosten thuis laten bezorgen. De hoogte van de transportkosten is afhankelijk van de bestelde artikelen. Wij werken met Post.nl voor kleine zendingen. Grotere artikelen, zoals bedden, hometrainers, rollators, rolstoelen, scootmobielen en sta-opstoelen worden door onze chauffeur bij u bezorgd. Hij zal u eventueel helpen met monteren.

2.3. Kan ik mijn bestelling zelf ergens afhalen?
Ja dat kan. Tijdens het bestelproces krijgt u de keuze het door u gewenste artikel niet te laten verzenden maar zelf op te halen in een Vegro Thuiszorgwinkel of Uitleenpunt naar keuze. Hiermee bespaart u de verzendkosten.
2.4. Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan mijn eigen adres laten bezorgen?
Ja, dit is mogelijk. In het bestelproces kunt u opgeven dat u de artikelen wilt laten bezorgen op een ander adres.
2.5. Vertraging tijdens verzending
Indien door overmacht het Vegro niet lukt na drie werkdagen het door u bestelde artikel te leveren op de door u aangegeven locatie, zal Vegro er alles aan doen om u via e-mail of telefonisch op de hoogte te brengen van deze vertraging.
2.6. Kan er ook geleverd worden buiten Nederland?
Na telefonisch overleg met de afdeling Verkoop (gratis 0800- 2 88 77 66) kan worden bekeken of het mogelijk is om in het land van uw keuze te leveren.

3. Betalen

3.1. Op welke wijze kan ik op de webwinkel betalen?
Via Ideal, via bankoverboeking en via de creditcard. Tevens is het mogelijk uw bestelling onder rembours thuis te laten bezorgen.
3.2. Is mijn betaling van invloed op de orderverwerking?
Ja, de order wordt verwerkt nadat de betaling binnen is. Bij ideal kan dit onmiddelijk zijn, bij bankoverschrijving is dit afhankelijk van de datum van bijschrijven van uw orderbedrag bij onze betalingsprovider.
3.3. Wanneer moet ik betalen als ik onder rembours bestel?
Heeft u gekozen voor een order onder rembours, betaalt u bij aflevering aan de chauffeur. De extra kosten voor een rembours zending zijn € 10,-- plus 4% van het orderbedrag.
3.4. Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?
Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
3.5. Is het veilig om via de site te betalen?
Op alle plaatsen op deze website waar persoonsgegevens worden ingevoerd is de beveiliging goed geregeld middels het SSL certificaat.

4. Garantie en Service

4.1. Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen via de Vegro Webwinkel?

Wij hanteren alle regels die zijn gebaseerd op wettelijke garantie. Een product moet  doen wat u redelijkerwijs mag verwachten, zo staat dat in de wet.  Een product behoort geen gebreken te vertonen die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.

Blijkt het product  niet aan de verwachtingen te voldoen, dan zijn wij wettelijk verplicht dit kosteloos te herstellen of een vervangend product te leveren. U kunt het product dan kosteloos aan ons retourneren.

Indien u aanspraak wilt maken op uw wettelijke garantie, kunt u contact opnemen met de afdeling Verkoop van Vegro op 0800- 2 88 77 66 (gratis).

4.2. Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op garantie?

Wij leiden de garantietermijn af uit de gemiddelde levensduur van het betreffende product. Daarvoor hebben wij van u een geldig aankoopbewijs nodig. Neem bij vragen gratis contact op met de afdeling Verkoop van Vegro (0800- 2 88 77 66).

Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

 

4.3. Welke service kan Vegro mij bieden?
Vegro heeft een breed assortiment op voorraad en levert binnen drie werkdagen. Onze klantenservice staat altijd voor u klaar via het gratis telefoonnummer 0800 - 2 88 77 66. Tevens beschikt Vegro over Thuiszorgwinkels in heel Nederland.

5. Nieuwe klant en account

5.1. Waarom is het handig een "mijn account" aan te maken?
Op de pagina die verschijnt na aanmaken van "mijn account" kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en evt. wijzigen. Tevens vindt u hier uw orderhistorie en uw wensenlijstje en kunt u zich aan- en afmelden voor de nieuwsbrief. De site is beveiligd middels het SSL certificaat.

6. Overige vragen

6.1. Waar vind ik een Vegro Thuiszorgwinkel?
Een overzicht van onze Thuiszorgwinkels vindt u op onze website onder het tabblad Service en vervolgens onder het kopje Onze Winkels.
6.2. Kan ik ook voor verzekeringsproducten terecht bij Vegro?
Onder het tabblad Service staat het kopje uw Zorgverzekeraar. Hier staan alle verzekeraars vermeld. Kies uw zorgverzekeraar en kijk welke producten u via Vegro kunt verkrijgen. Vragen? Bel met het gratis nummer 0800 - 2 88 77 66.

7. Retourneren van artikelen

7.1. Binnen welke termijn kan ik artikelen retour zenden?

U kunt uw artikelen binnen 14 dagen na telefonisch aanmelden aan ons terugsturen. Deze telefonische aanmelding dient binnen 14 dagen na levering plaats te vinden. U kunt hiervoor van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur terecht op ons gratis telefoonnnummer 0800 - 2 88 77 66. U kunt ook op een andere ondubbelzinnige wijze aangeven dat u van de overeenkomst af wil en vervolgens de producten terugsturen. U kunt hiervoor het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dat hoeft niet. Het formulier wordt bij de orderbevestiging mee gestuurd. Ook kunt u het hier downloaden.

7.2. Kunnen alle artikelen worden geretourneerd?

U kunt alle artikelen retourneren. Houdt u er echter rekening mee dat u 100% wordt doorbelast voor de kosten indien u de verzegeling van een hygiëne artikel hebt verbroken. Deze producten hebben om hygienische of gezondheidsredenen een verzegeling. Wordt die verwijderd, vervalt het recht om te retourneren.

7.3. Welke stappen moet ik ondernemen om een artikel te retourneren

Na telefonisch overleg met onze afdeling Verkoop krijgt u een VRMA nummer toegewezen. De afdeling Verkoop vertelt u de details voor uw retour. U kunt ook op een andere wijze, zoals onder punt 1 aangegeven herroepen.

7.4. Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om artikelen te kunnen retourneren?

Verzenden met bijvoorbeeld Post.nl (op eigen kosten) òf na overleg met onze afdeling Verkoop laten ophalen door onze eigen logistieke dienst. In dit geval zullen wij een bedrag van € 12,50 in rekening brengen.
Ook kunnen artikelen aangeschaft via onze webwinkel worden geretourneerd in onze winkels. De financiële afhandeling vindt dan plaats via ons hoofdkantoor.

7.5. Hoe verstuur ik mijn retourzending?

Verzenden met bijvoorbeeld Post.nl òf na overleg met onze afdeling Verkoop laten ophalen door onze eigen logistieke dienst. Ook kunnen artikelen aangeschaft via onze webwinkel worden
geretourneerd in onze winkels. De financiële afhandeling vindt dan plaats via ons hoofdkantoor.

7.6. Welke termijnen zijn bij retouren belangrijk om in het oog te houden?

Binnen 14 dagen na aankoop neemt u contact op met Vegro afdeling Verkoop, daarna heeft u nog maximaal 14 dagen om de producten ook terug te sturen.

7.7. Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?

Vanaf het moment dat u het artikel terugstuurt of hebt aangegeven het terug te gaan sturen, zal door Vegro zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten van de heenzending worden teruggestort. Terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u betaald heeft.

7.8. Hoe retourneer ik mijn uitleenhulpmiddelen?

U kunt uw uitleenhulpmiddel na gebruik inleveren bij een van onze Thuiszorgwinkels of Uitleenpunten. In geval van grote uitleenhulpmiddelen zoals een bed of patiëntenlift, kunt u contact opnemen via ons gratis telefoonnummer 0800-2 88 77 66 voor het maken van een ophaalafspraak. Hierbij geldt in principe standaard dat wij uw hulpmiddelen we volgende dag al kunnen ophalen (met uitzondering van de zondag). Onze medewerkers helpen u graag verder.

7.9. Inname elektrische en elektronische apparaten

Helpt u mee het milieu te sparen? Levert u uw oude elektrische en elektronische apparaten in bij de gemeentelijke afvalstraat of kijkt u hier welke bestaande inleverpunten bij u in de buurt zijn.

Ook kunt uw oude apparaten bij onze winkels inleveren (winkeladressen) of gratis per post opsturen naar: Antwoordnummer 253, 2160 VB, LISSE.

                              

8. Klachten

8.1. Hoe kan ik een klacht indienen?
Op onze pagina 'Contact', vindt u een elektronisch formulier waarmee u een klacht kunt insturen. Een brief of telefonisch contact met het hoofdkantoor behoort ook tot de mogelijkheden. Ons klachtenreglement vindt u onder het kopje Algemene Voorwaarden. U krijgt uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.
8.2. Wat gebeurt er met een door u ingediende klacht?
U krijgt uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.
8.3. Geschillencommissie Thuiswinkel

Mochten een klacht onverhoopt niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, dan hebt u de mogelijkheid om het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. U kunt dit eventueel doen via de website sgc.nl.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr

9. Transportkosten

9.1. Hoe variëren de transportkosten?

Verkoopartikelen
De transportkosten voor een bestelling onder de €50,- vallen onder het Post.nl tarief van € 3,95. Transport van aankopen vanaf € 50,-- is gratis.

Verhuurartikelen
De transportkosten voor verhuurartikelen variëert van €15,- €30,- en € 60,- Dit hangt af van de grootte van het gewenste verhuurartikel.

9.2. Hoe weet ik van te voren wat ik aan transportkosten moet betalen?
Tijdens het bestelproces wordt er voordat u afrekent duidelijk getoond wat de kosten zullen zijn voor uw specifieke bestelling. Ons systeem berekent dit voor u.
9.3. Wat zijn de transportkosten voor het ophalen na het beëindigen van het huurcontract?

Na het beëindigen van het huurcontract kunnen de artikelen bij u thuis opgehaald worden. Hier worden transportkosten voor berekend. De hoogte van de transportkosten is afhankelijk van het artikel wat u op wilt laten halen. Voor meer informatie kunt u bellen met de klantenservice op 0800 - 2 88 77 66.

9.4. Wat zijn de kosten voor transport als ik mijn bestelling afhaal in een winkel?
Indien u uw bestelling zelf afhaalt in een door u gekozen winkel is transport volledig gratis.

10. Huur

10.1. Kan ik ook artikelen huren?

Ja dat kan. Bij artikelen staat duidelijk vermeld op de pagina achter de knop "meer informatie" of u dit artikel kunt huren. U vindt daar ook de huurprijs per dag.

10.2. Hoe legitimeer ik mij in de winkel?
Om een gehuurd artikel op te halen in de Vegro Thuiszorgwinkel, heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig en uw verzekeringspas.
10.3. Wat is de prijs die ik betaal voor het huren van artikelen?

Bij artikelen die u kunt huren staat de huurprijs vermeld die u per dag betaalt op de pagina acher de knop "meer informatie".

10.4. Hoe wordt de huur berekend?

Bij het bestellen van een online huurartikel ontvangt u achteraf een factuur. Borg en bezorgkosten betaalt u bij aflevering aan onze chauffeur. Indien u het artikel ophaalt in één van onze winkels hoeft u alleen de borg te voldoen. Elke vier weken ontvangt u een factuur voor de huur.

10.5. Hoe hoog is de borg?

Voor ieder gehuurd artikel altijd € 30,--. Uitzondering is de scootmobiel. Hiervoor bedraagt de borg € 120,--.

10.6. Hoe beëindig ik de huur?

De huur wordt beëindigd op het moment dat het artikel bij Vegro retour is. Dit kan door het artikel terug te brengen in één van onze thuiszorgwinkels of wanneer deze opgehaald wordt door één van onze chauffeurs. Om een afspraak te maken om het artikel op te laten halen, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Vegro via het gratis nummer 0800 – 2 88 77 66.

10.7. Hoe krijg ik mijn borg terug na beëindiging van het huurcontract?
Borg zal worden verrekend met facturen die nog niet zijn voldaan. Het eventuele restantbedrag zal aan u worden overgemaakt.
10.8. Waar vind ik de huurvoorwaarden?
De huurvoorwaarden vindt u in de Algemene Voorwaarden onder het tabblad Service.
10.9. Is er de mogelijkheid het huurartikel over te nemen?

Het is mogelijk om een huurartikel over te nemen. Als een huurartikel overgenomen wordt, dient het artikel minimaal 4 weken gehuurd te zijn. Bij een overname wordt de huur doorberekend tot en met de dag van overname. Hier komt de overnameprijs nog boven op. De overnameprijs wordt niet verrekend met de huur. Als u de overname prijs wilt weten van het desbetreffende artikel, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Vegro via het gratis nummer 0800 – 2 88 77 66.

11. Gratis lenen van artikelen

11.1. Kan ik artikelen bij Vegro ook gratis lenen?
Via de Zorgverzekeringswet (Zvw) kan iedere Nederlander een pakket aan verpleegartikelen kosteloos lenen. Dit kan via de webwinkel, via onze Thuiszorgwinkels en klantenservice.
11.2. Hoe kan ik gratis artikelen lenen?
U kunt voor kortdurend gebruik hulpmiddelen lenen. De maximale gebruiksperiode is 26 weken. Het leenassortiment vindt u onder de knop 'lenen'. Indien u via onze webwinkel een leenorder plaatst, neemt onze klantenservice contact met u op voor het maken van een bezorgafspraak. Ook kunt u direct in een van onze Thuiszorgwinkels terecht om uw artikelen te lenen. Wij hebben door heel Nederland winkels. U kunt op de homepage bovenin drukken op 'Onze Winkels' om een winkel bij u in de buurt te vinden. Neemt u bij een bezoek aan de Thuiszorgwinkel altijd een geldig legitimatiebewijs en uw verzekeringspas mee. Als u voor iemand anders hulpmiddelen haalt, dient u ook zijn/haar legitimatiebewijs en pas van de zorgverzekeraar te tonen. Zonder kunnen we helaas niets meegeven. Telefonisch kunt u direct contact opnemen met onze klantenservice. Het gratis nummer van de klantenservice is: 0800 - 2 88 77 66. Ook telefonisch kunt u uw gratis leenbestelling doorgeven.
11.3. Waar vind ik de uitleenvoorwaarden?
De voorwaarden vindt u onder het kopje Algemene Voorwaarden onder het tabblad Service.
11.4. Is er de mogelijkheid het leenartikel over te nemen?

Het is mogelijk om een leenartikel over te nemen.  Als u de overname prijs wilt weten van het desbetreffende artikel kunt u contact opnemen met de klantenservice van Vegro via het gratis nummer 0800 – 2 88 77 66.

12. Anti-decubitus materialen lenen

12.1. Hoe vraag ik een AD matras en/of zitkussen aan?

U kunt een AD matras en/of zitkussen aanvragen door te bellen naar 0800 – 2 88 77 66 (gratis). Tevens kunt u het aanvragen via deze site. 

Voor de aanvraag van een AD matras en/of zitkussen dient u in het bezit te zijn van een correcte verwijsbrief. Deze verwijsbrief kunt u faxen naar 071 - 409 30 39, mailen naar AD@vegro.info of per post sturen naar:

Vegro Verpleegartikelen
T.a.v. Special Services Specialistenteam
Antwoordnummer 253
2160 VB Lisse

Op de verwijsbrief moet vermeld worden welk hulpmiddel wordt aangevraagd (in dit geval een AD matras en/of zitkussen), de medische indicatie en een handtekening van een behandeld arts. Om te voorkomen dat de verwijsbrief niet volledig is en aangevuld moet worden hebben wij een aanvraagformulier  ontwikkeld. Als elk onderdeel van dit aanvraagformulier wordt ingevuld is de aanvraag compleet.

U kunt hier het speciaal ontwikkelde formulier Medische Indicatie Zorghulpmiddelen downloaden.

12.2. Wat is decubitus?

Decubitus is een beschadiging van de huid en/of het onderliggende weefsel van de huid. Decubitus ontstaat door druk bij het zitten of liggen, schuifkracht en een verminderde bloedtoevoer in een bepaald gebied van de huid. Decubitus komt meestal voor ter hoogte van een botuitsteeksel zoals de stuit, zitbeenknobbels, heupen, hielen, knieën, enkels, schouderbladen, ellenbogen, oren en de wervelkolom.

Risicofactoren zijn onder andere een verminderde mobiliteit, gevoelsstoornissen, incontinentie, transpiratie, koorts, algemene veroudering van de huid en de voedingstoestand.

Decubitus bestaat uit 4 categorieën:
Categorie 1: Niet wegdrukbare roodheid, bij een intacte huid.
Categorie 2: Huidletsel dat zich beperkt tot de opperhuid. Er is sprake van zichtbare blaarvorming en/of ontvelling.
Categorie 3: Huiddefect met schade of necrose van de huid en onderhuids weefsel. De schade kan zich uitstrekken tot aan het onderliggende bindweefsel.
Categorie 4: Uitgebreide weefselschade of necrose aan spieren, botweefsel of ondersteunende weefsels.

12.3. Hoe lang mag ik het AD matras en/of zitkussen lenen?

Er bestaat een verschil tussen de kortdurende en de langdurende uitleen. Voor elke zorgverzekeraar kunnen wij het AD materiaal uitlenen voor de kortdurende uitleen, dit is 26 weken. Bij de volgende zorgverzekeraars kan het AD matras en/of zitkussen ook geleend worden voor de langdurige uitleen, dit houdt in dat u het materiaal zo lang als nodig kunt lenen:

- CZ (Politie Zorgpolis, Delta Lloyd, OHRA en CZ);
- DSW (DSW en Stad Holland);
- Menzis (Anderzorg, Azivo, HEMA en Menzis);
- Multizorg (Aevitae, De Amersfoortse, Ditzo, Eno, ONVZ, Salland en Zorg en Zekerheid);
- Zilveren Kruis (Avéro Achmea, Aevitae, Centraal Beheer Achmea, FBTO, Kiemer, OZF, Pro Life, Zilveren Kruis).

Bij de bovenstaande zorgverzekeraars toetsen wij periodiek het recht op het AD materiaal middels een indicatie.

12.4. Hoe vaak stellen jullie een indicatie en op welke manier?

Het verschilt per zorgverzekeraar hoe vaak er een indicatie wordt gesteld. Deze indicatiemomenten zijn verplicht gesteld door de zorgverzekeraar, zodoende dient de indicatiestelling altijd doorgang te vinden. In onderstaand overzicht staat beschreven hoe vaak Vegro een indicatie stelt en op welke manier.

CZ: Binnen 24 uur na aanvraag van AD materiaal wordt er een indicatie gesteld middels een huisbezoek. Vervolgens zal er elk half jaar een indicatie gesteld worden.
DSW: Bij DSW wordt de indicatie gesteld door DSW zelf. Na het aflopen van de kortdurende uitleen dient er een machtiging aangevraagd te worden bij DSW. Na het ontvangen van de machtiging zetten wij de hulpmiddelen om naar de langdurige uitleen.
Menzis: Na de kortdurende uitleen wordt er een telefonische indicatie gesteld. Vervolgens wordt er jaarlijks een telefonische indicatie gesteld.
Multizorg: Na 3 maanden en 6 maanden wordt er een telefonische indicatie gesteld. Vervolgens wordt er jaarlijks een telefonische indicatie gesteld.
Zilveren Kruis: Gedurende het eerste jaar wordt er eens per kwartaal een indicatie gesteld middels een huisbezoek. Vervolgens wordt er jaarlijks een indicatie gesteld middels een huisbezoek.

 

12.5. Wat houdt een indicatie precies in?

Een indicatie wordt altijd gesteld door een BIG geregistreerde verpleegkundige die gespecialiseerd is in de preventie en behandeling van decubitus. Tijdens de indicatie worden enkele vragen gesteld inzake de medische situatie. Naar aanleiding van dit gesprek wordt bekeken of het huidige matras en/of zitkussen nog steeds voldoet aan de situatie. Tevens wordt er advies gegeven om de decubitus te verminderen of te voorkomen. 

12.6. Welke types matrassen en zitkussens zijn er?

De AD verpleegkundige stelt periodiek een indicatie. Naar aanleiding van de indicatiestelling wordt door de AD verpleegkundige bepaald welk type matras het meest geschikt is voor de situatie. Indien het matras en/of zitkussen niet naar wens is kan er altijd contact met ons opgenomen worden via 0800 – 2 88 77 66 (gratis). De eindbeslissing voor het type matras ligt bij de AD verpleegkundige van Vegro. Uiteraard is het mogelijk om een ander type matras te kopen of te huren.

Matrassen:
Medium care foam (max 110 kg) (200 x 90 x 14 cm)
High care low air (max 250 kg) (200 x 80 x 17,5 cm)
High care luchtwissel (max 180 kg) (200 x 87 x 20 cm)
High care+ low air (max 150 kg) (200 x 87 x 20 cm)
High care+ luchtwissel (180 kg) (200 x 90 x 20 cm)

Van elk type matras hebben wij verschillende soorten, de specificaties kunnen zodoende per individueel matras verschillen. Tevens hebben wij een XL lijn met afwijkende maten en gewichtsklassen. De verpleegkundigen nemen dit mee in de keuze van het matras.

Zitkussens:
Medium care foam (max 75 kg) (45 x 45 x 5,5 cm)
Medium care gel/foam (max 90 kg) (45 x 45 x 5,5 cm)
High care low air (max 120 kg) (48 x 48 x 10 cm)
High care incl. pomp (max 120 kg) (44 x 44 x 10 cm)

Van elk type zitkussen hebben wij verschillende soorten, de specificaties kunnen zodoende per individueel zitkussen verschillen. Tevens hebben wij ook een XL lijn met afwijkende maten en gewichtsklassen. De verpleegkundigen nemen dit mee in de keuze van het zitkussen.

12.7. Mijn matras met pomp geeft een storing aan. Wat moet ik doen?

1. Zit de stekker in het stopcontact (zonder verlengsnoer)?
2. Zitten de slangen goed aan de pomp (niet dubbel of tussen bedframe)?
3. Is het matras volledig op druk alvorens het matras in gebruik is genomen?
4. Is de CPR dicht?
5. Staat de hoofd- en de voetverstelling omlaag?

Is de storing nog steeds niet verholpen dan kan er contact opgenomen worden via 0800 – 2 88 77 66 (gratis).
 

12.8. Ik heb mijn matras en/of zitkussen niet meer nodig, wat moet ik nu doen?

Neem contact met ons op via 0800 – 2 88 77 66 (gratis) of stuur een mail naar klantenservice@vegro.info. Het materiaal wordt dan bij u opgehaald. Aangezien de hulpmiddelen in bruikleen verstrekt zijn, dienen deze retour te komen. De hulpmiddelen staan op naam, ze zijn niet overdraagbaar aan anderen.

8.1
236 Thuiswinkel reviews

Vlotte bezorging en Klantvriendelijk. Erg fijn dat ze het matras bij mijn ouders in bed hebben gelegd.

H. Jonkman 10-12-2016 10:12:32 meer...

Veilig winkelen

  • Veel producten op voorraad
  • Snelle levering
  • Veilig online betalen
  • Gratis klantenservice (24 uur / 7 dagen per week)