Tips voor een goede nachtrust

maandag 10 maart 2014

Een goede nachtrust is belangrijk. Spieren en organen hebben rust nodig om te herstellen van inspanningen overdag. Ook werken de hersenen beter, is het goed voor de weerstand en is de kans op een depressie kleiner. Hieronder vindt u enkele tips die u helpen lekker te slapen.

1. Ontspan u voor het slapen gaan met een boek, neem een warm bad of luister muziek. Vaste gewoontes voor het naar bed gaan bereiden lichaam en geest voor om goed te slapen. 
2. Vermijd koffie, thee (behalve kruidenthee), cola en tabak voor het slapen gaan.
3. Zorg ervoor dat u slaapkamer rustig is ingericht. De sfeer in uw kamer bepaalt de kwaliteit van uw nachtrust.
4. Bent u vaak gespannen? Doe dan wat ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan.
5. Zorg voor regelmaat in uw leven, dit werkt rustgevend en ontspannen.
6. Slaap zoveel als nodig is om u de volgende dag uitgerust en fris te voelen. Niet iedereen heeft acht uur slaap nodig. Door de tijd in bed te beperken wordt de slaap vanzelf verbeterd. Te lang in bed liggen leidt tot een onderbroken nachtrust.
7. Lucht uw slaapkamer regelmatig.
8. Zorg voor een goede kwaliteit van matras en hoofdkussen.
9. Heeft u een snurkende partner? Zorg dan dat u oordoppen in huis heeft.
10. Pas op met dutjes doen overdag, dit kan uw slaapritme ontregelen. Wilt u toch graag een middagdutje doen? Doe dit dan voor 15.00 uur en niet langer dan 45 minuten.

8.1
236 Thuiswinkel reviews

Vlotte bezorging en Klantvriendelijk. Erg fijn dat ze het matras bij mijn ouders in bed hebben gelegd.

H. Jonkman 10-12-2016 10:12:32 meer...

Veilig winkelen

  • Veel producten op voorraad
  • Snelle levering
  • Veilig online betalen
  • Gratis klantenservice (24 uur / 7 dagen per week)